Szenved a CIB tulajdonosa

A második negyedévben 75 százalékkal csökkent az Intesa Sanpaolo nettó nyeresége, a bank tőkehelyzete azonban tovább erősödött, és már most jóval meghaladja a szabályozói követelményeket.

  • MTI MTI
Szenved a CIB tulajdonosa

Olaszország második legnagyobb bankja, a CIB anyabankja pénteken közölte, hogy a második negyedévet 116 millió euró (34,8 milliárd forint) nettó nyereséggel zárta, szemben az egy évvel korábbi 470 millió euróval. A nettó kamatbevétel 2,43 milliárd euróról 2,04 milliárd euróra csökkent, főleg a piaci kamatok történelmileg alacsony szintje miatt. 

Ezzel szemben az illetékekből és jutalékokból származó nettó bevétel 19 százalékkal 1,58 milliárd euróra emelkedett, és a saját számlás ügyletekből 235 millió euró folyt be, míg a múlt év második negyedében csak 161 millió. A rossz hitelek után képzett céltartalékok összege 1,398 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 1,08 milliárdról. A rossz hitelek lefedettségi aránya a legjobb az ágazatban - hangsúlyozza a bank.

A bank folytatja takarékossági programját, amelynek eredményeként a működési költségek az első félévben 7,7 százalékkal csökkentek.

A bank az európai eszközminőség-vizsgálat és banki stresszteszt előtt különösen szigorú és konzervatív politikát folytatott. Ez és a kedvezőtlen gazdasági környezet rövid távon rontotta a nyereségességet, de eredményeként az első körös tőkemegfelelési mutató (Core Tier 1) a március végi 11,3 százalékról 11,7 százalékra emelkedett, amely egyike a legjobbaknak a szektorban - közölte az Intesa Sanpaolo.

A tőkehelyzetet tekintve az Intesa Sanpaolo Enrico Cucchiani vezérigazgató szerint a világ egyik legszolidabb bankja.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.