Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Furcsa vagy sem, de nagyrészt ugyanazért veszünk lokális, mint globális terméket: ár/érték arány, ismertség, jó tapasztalatok stb. De azon azért volna csodálkozni való, hogy a márkák származási helye képes lehet jobban befolyásolni a vevői döntést, mint az ár vagy a csomagolás. A Nielsen globális felmérésében mi vagyunk azok, akiknek a döntésben az átlagosnál fontosabb lehet a nemzeti büszkeség.
A Nielsen vásárlói preferenciákról készített friss felmérési eredményeit közölte az mmonline.hu. Ez alapján Európában a veendő márka származási helyét tartja a legfontosabbnak a vevők kétharmada (67%). És ezzel az "öreg kontinens" még csak nem is lóg ki a sorból, mivel globálisan ez az arány még magasabb; 75 százalék.
A vásárlás során szóba jöhető döntési paraméterek közül a jobb ár/érték arány, a pozití tapasztalatok, a feldolgozás, a biztonságos összetevők és a márka promóciója esetében a globális márka mellett döntés erősebb volt, mint a lokálisé, de a felmérés szerint vannak olyan területek is, ahol a nemzeti büszkeség dönt.
A válaszadók mintegy ötöde (21%) számára nemzeti büszkeség a legfontosabb ok, amikor saját országában készült márkát vesz; ez a mutató Afrikában és a Közel-Keleten áll a legmagasabban (25%), a másik oldalon pedig Európa (18%) és Észak-Amerika (10%) található. Magyarország e tekintetben átlagon felüli, 26 százalékos mutatóval büszkélkedhet - írja az mmonline.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.
Lehetséges forgatókönyvek.
Súlyos betegség Romániában azonosított juhhimlő, amely gazdasági károkat is okozhat.
Diego ügyvezetőjével beszélgettünk.
Furcsa részeletek derültek ki a HUN-REN Irányító Testületének üléséről. Miért szavaz valaki igennel az átalakításra, ha aztán lemond?