Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A hivatalos kommunikációban felújítottnak nevezett metrókocsik közül az első három felületén jelentek meg rozsdásodás nyomai – derül ki azokról a fotókról, amelyeket a 444.hu egyik olvasója készített.
Rozsdás foltok tűntek fel a körülbelül másfél éve leszállított orosz metrószerelvényeken: a küszöbnél, az ajtótoknál, a vezetőfülke ajtajánál és az oldallemezeknél is találtak ilyeneket – derül ki a 444.hu-ról. A lap olvasói fotókon mutatta meg a problémás részeket. A képek a BKV Kőér utcai telephelyén készültek november végén, az Oroszországból visszajött első három metrókocsiról van szó, amelyeket idén januárban állítottak forgalomba.
A 444.hu szerint úgy tűnik, hogy nemcsak a belső szerkezetet eszi már a rozsda, hanem az oldallemezek festéke alól is előbújt. A képek a gyártó láthatóan igénytelen munkáját is tükrözik, egyenetlen szinte minden részlete az orosz metrónak – tették hozzá.
Ezeket a metrókocsikat felújítottnak nevezik, de már a BKV sem cáfolja, hogy vannak köztük olyanok, amelyek teljesen újak.
A 444.hu emlékeztet: forgalomba állításuk után sok baj volt az orosz metrókkal, főleg az ajtók nyitása, zárása volt problémás. A lap úgy tudja: az összes ajtómechanikát és a vezérlést is kicserélték, a Kőér utcai telephelyen pedig kiadás előtt 30-40-szer zárják, nyitják az ajtókat
A Metróért Egyesület elnöke, Bíró Endre szerint a sajtóban megjelent fotók és a saját tapasztalataik alapján felmerül annak lehetősége, hogy az orosz metrókocsik minősége nem megfelelő. A gyártó 30 év üzemidő ígéretével szállította ezeket a járműveket, a korrózióra utaló jelek ezt megkérdőjelezik. Az egyesület azt javasolja: a megrendelő azonnal bízzon meg egy független minőségbiztosító intézetet a prototípus vizsgálatával, különös tekintettel a kocsiszekrény minőségére, és a vizsgálat eredménye alapján határozzák meg a további teendőket.
A BKV és a BKK hivatalos álláspontja egyelőre nem ismert az ügyben.
.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.