Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Dollárban számolva továbbra is az aránylag olcsó országok közé tartozunk – derül ki az The Economist legújabb Big Mac-indexéből.
Továbbra is alulértékelt a magyar fizetőeszköz a dollárhoz képest, bár a forint e szempontból elmarad a világ legalulértékeltebb valutáihoz, az egyiptomi fonthoz és az ukrán hrivnyához képest – ez olvasható ki a brit hetilap 1986 óta készülő jelentéséből.
A Big Mac-index lényege, hogy a világ sok országában árult emeletes McDonald's-termék dollárra átszámolt helyi átlagárát teszi meg az áru- és szolgáltatásárak összehasonlító mércéjének, mivel a szendvics nagyjából mindenhol ugyanazokból az összetevőkből készül, így egyszerű vele számolni.
Az elemző szerint a Big Mac így alkalmas annak mérésére, hogy hosszú távon mennyire érvényesül a vásárlóerő-paritás elvileg árfolyam-kiigazító – és így értékkiegyenlítő – hatása az egyes térségekben kapható azonos szolgáltatási és árutermék-kosarak esetében.
A mostani jelentés szerint a forint a dollárhoz képest 35,1 százalékkal alulértékelt.
A friss indexben azt írják, egy Big Mac 3,43 dollárba, vagyis átszámolva 864 forintba kerül nálunk. Valójában azonban "csak" 850 forintot kérnek érte, mint azt kollégánk jelentette az egyik gyorsétteremben való sorbanálláskor. Mondjuk egyébként sem ez a fő érdekesség, hiszen a Big Mac-index kiindulópontjának számító USA-ban például eleve többet, 5,28 dollárt kérnek a szendvicsért. Vagyis dollárban mérve továbbra is az aránylag olcsó országok közé vagyunk sorolhatók. (Összehasonlításképp: 2016-ban 900, még korábban, 2015-ben 860 forintért adták a mekis burgert.)
A dollárárfolyam alapján – a legalulértékeltebb valutával rendelkező országok közül – a legolcsóbb Big Macet Ukrajnában árulják, itt ez a termék csak 1,64 dollár (47 hrivnya). De Egyiptomban és Malajziában is olcsón lehet beszerezni a szendvicset, előbbi helyen 1,93 dollár (34,21 egyiptomi font), utóbbi országban pedig 2,28 dollárba (9 maláj ringgitbe) kerül.
A legdrágább hely dollárban számolva a vizsgált országok közül még mindig Svájc, ahol egy Big Mac ára jelenleg – a január 17-én érvényes devizapiaci árfolyam alapján – 6,76 dollárnak felel meg az Egyesült Államokban mért 5,28 dolláros átlagárral szemben. A listán jóval lemaradva ismét második Norvégia 18,2 százalékos felülértékeltséggel (mivel az ottani burgerért 6,24 dollárt kérnek), a harmadik pedig Svédország 16 százalékkal. Ott egy a Big Mac 6,12 dollárnak megfelelő koronát kóstál.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egyre több a vendégmunkás, miközben a hazai munkaerő-tartalék – a kormány ígéretével szemben – nem apad. A tartaléksereg aligha aktivizálható, nagyszámú új munkahely pedig nem keletkezik.
Disznóságok lehetnek az uniós költségvetés tervezetében, ha egyszer az ukránok bent lesznek az EU-ban, nem lehet majd őket kitenni onnan – mondta Orbán Viktor a Kossuth rádiónak.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.
Többek között Dés László, Presser Gábor, Spiró György is felszólalt a terroristákat éltető északír raptrió koncertje ellen.
El lehet-e ítélni valakit egy fiatal lány haláláért, ha az illető a tett időpontjában egy másik kontinensen ült a számítógépe előtt?