Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Japán kutatók kifejlesztettek egy környezetbarátnak nevezhető módszert a vasúti sínekre tévedő őzek elriasztásához. Az eredmények eddig biztatóak. Csak 2016-ból több mint hatszáz olyan esetről tud a japán közlekedési tárca, amikor sínekre tévedő őzek, illetve más állatok miatt akadozott egy vonat közlekedése vagy állt le teljesen.
Fújtat, mint egy őz, ugat, mint egy kutya és ezzel állati életeket ment – elvileg erre képesek Japánban azok a vonatok, amelyeket speciális hangadó rendszerrel szereltek fel, hogy elkerüljék az ütközéseket a sínekre tévedő állatokkal, elsősorban az őzekkel.
A tokiói Vasúttechnikai Kutatóintézet kutató fejlesztették ki a készüléket. Ennek lényege, hogy először az őzektől ismert fújtató hangot sugároz 3 másodpercig, majd 20 másodpercen át kutyaugatást.
A magyarázat szerint a két eltérő hangot nem véletlenül kombinálták. A fújtató hangot társaik elriasztására adják ki az őzek, ha veszélyt észlelnek. A kutyaugatás pedig egyszerűen megijeszti a patásokat. Vagyis a vonatból először az őzek számára egy figyelmeztető, majd elriasztó hanghatás érkezik.
A teszt idején a vonatok esténként és késő éjjel fújtattak, majd ugattak, mert a tapasztalatok szerint az őzek mozgása ezekben az időszakokban a legintenzívebb, és ezekben az idősávokban lehet leginkább számítani arra, hogy megjelennek a síneken.
Az eredmények azt mutatták: a próba sikeres volt, mert egy 100 kilométeres út alatt átlagosan 7,5 alkalommal jelentek meg őzek a vasúti pályán, nagyjából 45 százalékkal kevesebbszer, mint korábban.
A kutatóintézet szakemberei azt remélik, hogy a hangadó szerkezetet a 2018-as gazdasági év végétől alkalmazhatják a japán vonatokon. A teszteket folytatják, hogy tovább fejleszthessék a készüléket. Az elképzeléseik között szerepel, hogy a hangadó automatikusan bekapcsolna, ha olyan területre érkezik a vonat, ahol mindig sok az őz.
A 2016-os gazdasági évben a japán közlekedési tárca adatai szerint az országban 613 esetben késtek vagy álltak le teljesen vonatok amiatt, hogy őzzel vagy más állattal ütköztek. Ez rekordnak számít. Az előző évben már jóval kevesebb ilyen baleset, valamivel több mint 185 történt a hivatalos adatok szerint – derül ki a The Asahi Shimbun cikkéből.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Otthonteremtési hitelprogramról döntött szerdai ülésén a kormány, ennek további részleteit is ismertette Gulyás Gergely.
A Bloomberg elemzője szerint az amerikai szankciók már csak papíron léteznek.
Egy nagyszabású program keretében földi körülmények között is megismétlik diákok Kapu Tibor kísérleteit.