Pofátlan csaló vette el egy idős ember nyugdíját Kecskeméten

A 43 éves lőrinci férfi elhitette áldozatával, hogy ő egy postás-ellenőr, és a posta hamis pénzzel fizette ki a nyugdíját.

  • hvg.hu hvg.hu
Pofátlan csaló vette el egy idős ember nyugdíját Kecskeméten

Őrizetbe vették a kecskeméti rendőrök azt a férfit, aki a gyanú szerint kicsalta egy idős ember nyugdíját január 8-án, Kecskeméten.

Azt hazudta, hogy ő egy postás-ellenőrnek adta ki, és azzal a mesével kérte el a nyugdíjat, hogy azt a posta hamis készpénzzel fizette ki. Miután megkapta, eltűnt.

A rendőrök kedd reggel fogták el azt a 43 éves lőrinci férfit, aki valószínűleg lenyúlta a pénzt. Őrizetbe vették, és kezdeményezték előzetes letartóztatását – közölték szerdán.

A rendőrség oldalán jótanácsokkal is szolgálnak az ilyen csalások megelőzéséhez. Az idősek, védekezésre képtelenek pénzére pályázó bűnözők valamilyen mesével férkőznek a kiszemelt emberek bizalmába, bejutnak a lakásukban, és kifigyelik, hol tartják az értékeiket. Valamivel elterelik áldozatuk figyelmét, és visznek, amit tudnak. Vannak egyedül próbálkozó csalók, és vannak párban fosztogatók is.

A nyugdíjbiztosítási igazgatóság és a szolgáltatók munkatársai sorszámozott, arcképes igazolvánnyal rendelkeznek, amelyek a legtöbb esetben csak személyi igazolvánnyal együtt érvényesek, és azokat az alkalmazottaknak felszólítás nélkül fel kell mutatniuk. A közműszolgáltatók munkatársai egységes formaruhát viselnek. Ha valaki kérésre sem igazolja magát, azt nem szabad beengedni az udvarba, a lakásba.

A szolgáltatók munkatársai csakis a lakók hibabejelentésére érkeznek, esetleg a mérőórák ellenőrzése miatt kereshetik fel az ügyfeleket, de a legtöbb esetben előre, postai úton jelzik annak várható időpontját. Ezekben az esetekben is kérni kell az igazolványukat.

A legtöbb szolgáltató ingyenesen hívható telefonvonalat üzemeltet, ahol meg lehet kérdezni azt is, hogy a kapuban, az ajtóban álló személy valóban annak a cégnek a munkatársa-e.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.