szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Japán vezető e-kereskedelmi vállalatának vezérigazgatója pénteken azt mondta, hogy "öngyilkos küldetés" lenne az ország számára, ha idén nyáron olimpiát rendezne.

A Rakuten (RKUNF) vezérigazgatója, Hiroshi Mikitani a CNN Businessnek adott exkluzív interjúban arról beszélt, hogy aggódik az esemény megrendezése miatt, mivel az országot továbbra is a koronavírus-járvány sújtja. Az interjúban Mikitani elmondta, hogy megpróbálta meggyőzni a kormányt a július 23-án kezdődő tokiói játékok lemondásáról. Amúgy sem értékeli túl jól a japán kormány válságkezelését, tíz pontból kettőt adot neki. Más prominens japán vezetők is kifejezték aggodalmukat az idei olimpiával kapcsolatban, de egyikük sem volt olyan kritikus, mint Mikitani - jegyzi meg a CNN.

©

"Veszélyes a világ minden tájáról érkező nagy nemzetközi eseménynek otthont adni. Tehát túl nagy a kockázat" - mondta Mikitani a CNN Businessnek. "A nyereség nem olyan nagy, és azt látjuk, hogy sok ország még mindig nagyon küzd, köztük India és Brazília. És még nincs itt az ideje az ünneplésnek" - tette hozzá. Arra a kérdésre, hogy szerinte le lehet-e még mondani az olimpiát, azt mondta, hogy "most még minden lehetséges", és szerinte "nehéz" lenne biztonságossá tenni a játékokat.

A koronavírus-fertőzések növekedése miatt több százezren írták alá azt az online petíciót, amely az olimpia lemondását követeli, és ezen a héten Japán vezetői is hangot adtak aggodalmuknak.

Masayoshi Son, a SoftBank (SFTBF) vezérigazgatója csütörtökön a CNBC-nek nyilatkozva azt mondta, hogy "félti" mind Japán, mind más országok érdekeit, ha a tokiói olimpia a tervek szerint zajlik a nyáron.
"Nagyon félek az olimpia megrendezésétől, nemcsak Japán, hanem számos ország számára. Nehéz helyzetben vannak. Nem tudom, hogyan tudják támogatni a sportolók elküldését" - mondta.
A Toyota (TM), az idei játékok egyik vezető szponzora a hét elején azt nyilatkozta, hogy "aggódik" amiatt, hogy a látványosságot megelőzően a közvélemény frusztráltan nyilatkozik a sportolókról.
"Mélységesen aggasztanak bennünket azok a jelentések, amelyek szerint a sportolók egyesek csalódottságának célpontjává váltak a jelenlegi egészségügyi helyzet miatt" - mondta Jun Nagata, a Toyota operatív igazgatója egy szerdai eredménybeszámoló során.
A Toyota egyike annak a 15 globális vállalatnak, amelyek az Olympic Partners programot alkotják - az olimpiai szponzoráció legmagasabb szintjét, amely biztosítja számukra a "kategória-exkluzív marketingjogokat a nyári, téli és ifjúsági olimpiai játékokhoz". A Toyota 2015-ben vált a program részévé.
"Azon dolgoztunk, hogy meghatározzuk, mit tehetünk szponzorként, hogy segítsünk ezen a helyzeten, mert csúcsszponzorként valóban aggódunk a helyzet miatt" - tette hozzá Nagata.
Japán nemrég hosszabbította meg a harmadik rendkívüli állapotot a járvány miatt, ami biztonsági aggályokat vetett fel az önkéntesek, a sportolók, a tisztviselők és a japán lakosság körében.
Közben az Egyesült Államok atlétikai csapata szerdán bejelentette, hogy lemondta az olimpia előtti edzőtáborát Japánban, a verseny körüli bizonytalanságra hivatkozva.
Szerdán Mark Adams, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) szóvivője biztosította az újságírókat, hogy a közvélemény növekvő aggodalma ellenére a játékok teljes körű megrendezésének tervei megvalósulnak.

Masayoshi Son, a SoftBank (SFTBF) vezérigazgatója csütörtökön a CNBC-nek nyilatkozva azt mondta, hogy "félti" mind Japán, mind más országok érdekeit, ha a tokiói olimpia a tervek szerint zajlik a nyáron."Nagyon félek az olimpia megrendezésétől, nemcsak Japán, hanem számos ország számára. Nehéz helyzetben vannak. Nem tudom, hogyan tudják támogatni a sportolók elküldését" - mondta.

A Toyota (TM), az idei játékok egyik vezető szponzora a hét elején azt nyilatkozta, hogy "aggódik" amiatt, hogy a látványosságot megelőzően a közvélemény frusztráltan nyilatkozik a sportolókról. "Mélységesen aggasztanak bennünket azok a jelentések, amelyek szerint a sportolók egyesek csalódottságának célpontjává váltak a jelenlegi egészségügyi helyzet miatt" - mondta Jun Nagata, a Toyota operatív igazgatója szerdán. A Toyota egyike annak a 15 globális vállalatnak, amelyek az Olympic Partners programot alkotják - az olimpiai szponzoráció legmagasabb szintjét, amely biztosítja számukra a "kategória-exkluzív marketingjogokat a nyári, téli és ifjúsági olimpiai játékokhoz". A Toyota 2015-ben vált a program részévé. "Azon dolgoztunk, hogy meghatározzuk, mit tehetünk szponzorként, hogy segítsünk ezen a helyzeten, mert csúcsszponzorként valóban aggódunk a helyzet miatt" - tette hozzá Nagata.

Japán nemrég hosszabbította meg a harmadik rendkívüli állapotot a járvány miatt, ami biztonsági aggályokat vetett fel az önkéntesek, a sportolók, a tisztviselők és a japán lakosság körében.

Közben az Egyesült Államok atlétikai csapata szerdán bejelentette, hogy lemondta az olimpia előtti edzőtáborát Japánban, a verseny körüli bizonytalanságra hivatkozva. Szerdán Mark Adams, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) szóvivője biztosította az újságírókat, hogy a közvélemény növekvő aggodalma ellenére a játékok teljes körű megrendezésének tervei megvalósulnak - írja a CNN.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!