Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Célegyenesbe fordulhat a sávolyi motorversenypálya eddigi kanyargós története - tudta meg a Napi Gazdaság.
Célegyenesbe fordulhat a sávolyi motorversenypálya eddigi kanyargós története - tudta meg a Napi Gazdaság. Egy magyar vállalkozásokból álló konzorcium fejezné be az építést, az üzemeltetés viszont továbbra is a spanyol érdekeltségű Balatonring Kft. birtokában maradna. Így akár már a jövő évi motoros-világbajnokság magyarországi futamát is megrendezhetnék Sávolyon - feltéve, ha megoldódik a finanszírozás kérdése.
A spanyol beruházó Grupo Milton Zrt. képviselője, Mervó József többszöri megkeresésünk ellenére sem kívánt válaszolni a Napi kérdésére, így további részleteket tőle nem tudtunk meg. A cégnyilvántartási adatokból viszont kiderült, hogy a pályát építő - és a földmunkákba, infrastrukturális fejlesztésekbe eddig körülbelül 5-6 milliárd forintot invesztáló - Sávoly Motorcentrum Fejlesztő Kft.-ben alapvető változások mentek végbe. Az 1,2 milliárd forint jegyzett tőkéjű cégből ugyanis tavaly év végén kiszállt a Grupo Milton, helyét a valenciai székhelyű Worldwide Circuit Management SL vette át.
Hasonlóképpen hallgatásba burkolódzott az üzemeltetésre létrehozott Balatonring Kft. is, amelynek elnöke, Csobánczy Gábor nem kívánt kérdéseinkre válaszolni. Sávoly polgármestere, Bobek József viszont megkeresésünkre elmondta, az elmúlt hónapokban semmiféle fejleményről nem értesült.
A 90 millió eurós - mai áron több mint 25 milliárd forint - sávolyi pályaépítés azt követően állt le, hogy az MFB Zrt. nem folyósított a spanyol befektetőknek 15,3 milliárd forint hitelt - ennek 80 százalékára vállalt volna garanciát az állam. A Magyar Turizmus Zrt. a rendezéshez kapcsolódva 10 év alatt 20 milliárd forintot fizetett volna a verseny rendezési jogáért. A szövevényes beruházás legutóbbi fejleményeként idén júniusban a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) kérésére megjelent a pálya megvalósíthatósági tanulmányának - addig titkos - néhány részlete. E szerint a magyar állam öt éven belül megvehette volna a Balatonringet - az opciós szerződés szerint a hiteltörlesztésen felül 25 millió forintért jutott volna a pályához. Az üzemeltetési jogok azonban ezt követően is a beruházónál maradtak volna.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egyre több a vendégmunkás, miközben a hazai munkaerő-tartalék – a kormány ígéretével szemben – nem apad. A tartaléksereg aligha aktivizálható, nagyszámú új munkahely pedig nem keletkezik.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Többek között Dés László, Presser Gábor, Spiró György is felszólalt a terroristákat éltető északír raptrió koncertje ellen.