Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Manapság egyre gyakrabban találkozhatunk hirdetésekkel, melyek nehéz helyzetben lévő fogyasztóknak, nyugdíjasoknak...
Manapság egyre gyakrabban találkozhatunk hirdetésekkel, melyek nehéz helyzetben lévő fogyasztóknak, nyugdíjasoknak, BAR-listásoknak ígérnek megoldást anyagi problémáikra a fogyasztói csoportokon keresztül. A hirdetések azt sugallják, hogy hitelnyújtásról van szó. Nagyon sok lakáshiteles is bajba kerülhet emiatt.
Mi történik , ha felkeressük a csoport üzletkötőjét? A legtöbbször a szóbeli tájékoztatás során sem derül ki, hogy valójában fogyasztói csoportról van szó, legtöbbször ugyanis azt az ígéretet kapjuk, hogy a felvenni kívánt összeget már a következő hónapban megkapjuk, különösen akkor, ha előtörlesztést vállalunk –figyelmeztet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH).
Az NFH tapasztalata szerint a szerződés megkötésére azután kerül sor, hogy már kellőképpen meggyőztek minket arról, hogy hitel fogunk felvenni. Ez a szerződés azonban a fogyasztói csoportban történő részvételre irányul és nem hitelfelvételre. A szerződés figyelmes elolvasása és értelmezése legtöbbször elmarad. Ennek oka, hogy addigra minden lényeges kérdést tisztázott a vállalkozás üzletkötője, viszont az is okozhatja, hogy ezek a szerződések bonyolult nyelvezetűek, a jogban járatlan fogyasztók számára nehezen értelmezhetők.
A szerződés aláírását követően szembesülünk azzal, hogy a felvenni kívánt összeget a vállalkozás nem folyósítja. Miért is tenné? Hiszen – a szerződésben - nem ígért hitelt. Fogyasztói csoportot szervezett. Ennek lényege, hogy a csoport tagjai meghatározott időközönként törlesztő-részleteket fizetnek a vállalkozásnak. Ezt az összeget arra fordítják, hogy a csoport egy tagja megkapja egy előre meghatározott tárgy megvásárlása céljából. Ezt nevezik vásárlói jognak. Azt, hogy ki kapja meg a vásárlói jogot, sorsolással, illetve előtörlesztés-vállalással döntik el. Mindezek alapján tehát előfordulhat, hogy a tag a futamidő végén jut hozzá a vásárlói joghoz.
Mi a teendő, ha utólag jövünk rá, hogy nem olyan szerződést kötöttünk, mint amilyet szerettünk volna? A szerződés aláírását követő 30 napon belül lehetőség van a szerződés felbontására, amikor a vállalkozás köteles a regisztrációs díjat és a kifizetett részleteket visszafizetni – adja a jó tanácsot az NFH, viszont gyorsan hozzáteszi: ezzel az a probléma, hogy általában 30 napon belül még nem szembesülünk azzal, hogy milyen szerződést is kötöttünk, mivel a „kifizetést” egy hónapon belüli időpontra ígérik. Ezt követően rendes felmondásnak van helye, amikor a regisztrációs díjat már nem kapjuk vissza, a befizetett részleteket is csak a futamidő végén.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egyre több a vendégmunkás, miközben a hazai munkaerő-tartalék – a kormány ígéretével szemben – nem apad. A tartaléksereg aligha aktivizálható, nagyszámú új munkahely pedig nem keletkezik.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Többek között Dés László, Presser Gábor, Spiró György is felszólalt a terroristákat éltető északír raptrió koncertje ellen.