szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

London a legvonzóbb európai helyszín a kereskedők számára, Párizs a második, Moszkva a harmadik, de nagyon gyorsan fejlődik. A Zara az egyetlen márka, amely minden jelentősebb európai kiskereskedelmi piacon jelen van. Budapest a lista második felében szerepel.

A Zara és Oroszország vezet

A Zara az egyetlen kereskedő Európában, amely minden fontosabb kiskereskedelmi piacon jelen van, így a lefedettségi listát vezeti. A H&M a következő, 96 százalékos lefedettséggel, a The Body Shop, a Bennetton, a Mango, a Lush, a Tommy Hilfiger, a Timberland és a Foot Locker 80 százalékos lefedettséggel előkelő szerepelnek helyen a listán. 6 prémium márka szerepel a top 20-ban, az amerikai Tommy Hilfiger és a Timberland holtversenyben a hetedik helyen, mindkettő több, mint 80 százalékos lefedettséggel van jelen a főbb európai piacokon. Olaszország az első kiskereskedelmi exportőr, a teljes nemzetközi kereskedelmi piac 17 százalékát tudhatja magáénak. Az USA áll a második helyen, 16 százalékos piaci részesedéssel, míg az Egyesült Királyság 13 százalékkal a harmadik helyen áll. Jövőre azonban az USA várhatóan megelőzi Olaszországot.

London az európai kereskedők kedvenc városa – áll a Jones Lang LaSalle legújabb “Destination Europe 2013” című, 250 nemzetközi kereskedő piaci jelenlétét és bővülési aktivitását elemző piackutatási tanulmánya szerint.A vizsgált 57 kiskereskedelmi piac közül az első ötbe került még Párizs, Moszkva, Milánó és Madrid, amelyek mind érett kiskereskedelmi ingatlanpiacok.

„London a legtöbb nemzetközi bővülést tervező kereskedő számára ugródeszkát jelent" – James Dolphin, a Jones Lang LaSalle EMEA régójának kiskereskedemi bérbeadásért felelős vezetője. "Számos amerikai és kínai kereskedővel talákoztunk az elmúlt néhány hónapban, akik így kezdik meg európai terjeszkedésüket. Mások is követni fogják ez a mintát, részben az új Westfield bevásárlóközpontok sikerének és a Bond Street, Oxford Street, Regent Street és Covent Garden iránti változatlan keresletnek köszönhetően, valamint a folyamatosan elérhető piaci lehetőségek, az Olimpiai játékokat követő lendületes turizmus, a politikai stabilitás és az átlátható ingatlanpiac révén.”

A kereskedők már elkezdtek érdeklődni a keletebbre fekvő piacok felé is, a felfelé ívelő gazdasággal rendelkező piacok vonzó bővülési lehetőséget kínálnak.

James Brown, a Jones Lang LaSalle EMEA régiós kiskereskedelmi tanácsadói és piackutatási részlegének vezetője hozzátette: „. A bérleti díjak általában alacsonyabbak, mint az érett piacokon és a kiskereskedelmi eladások egyértelműen erősödnek. Ebben a vonatkozásban Szentpétervár (8.), Prága (9.), Isztambul (11.), Varsó (19.) és Kijev (23.) mind jól szerepelnek az indexben. A közép-kelet európai régióból több piac szerepel a legjobb 30 között, mint dél-európai. A tapasztalt kereskedők számára, akiknek a legfontosabb európai piacokon már stabil a jelenléte, a kelet-európai piacok egyrészt növekedési lehetőséget, másrészt sokoldalúbb terjeszkedést kínálnak.”

Oroszország (Moszkva 3., Szentpétervár 8.), Spanyolország (Madrid 7., Barcelona 10.) és Olaszország (Milánó 4., Róma 6.) az a három európai ország, amelynek két városa is a legjobb 10 között szerepel. Németország 5 városa szerepel a 20 legvonzóbb város között: München a 7., Berlin a 12., Hamburg a 13., Frankfurt a 16., Düsseldorf pedig holtversenyben a 19. helyen áll a listán.

„A Jones Lang LaSalle Destination Europe 2013 tanulmánya szerint Budapest a 29. helyen végzett a vizsgált 57 piac között, jócskán lemaradva Prága és Varsó mögött, ami egyértelműen azt jelzi, hogy a Magyarországon jelen lévő nemzetközi kereskedők száma még bővülhet a fővárosban. A gyenge kiskereskedelmi eladási statisztikák ellenére folyamatosan új márkák jelennek meg a piacon (például a Napapijri, a The North Face és a Moncler), ami jó jel” – véli Tuza Rita, a Jones Lang LaSalle budapesti irodájának piackutatási vezetője.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!