szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az üzleti életben sok múlik azon, hogy milyen a tárgyalások vagy konzultációk hangulata, környezete.

Az üzleti életben sok múlik azon, hogy milyen a tárgyalások vagy konzultációk hangulata, környezete.

A Brit Irodai Tanács (BCO) közelmúltban végzett felmérése szerint a megkérdezettek egyharmada nem szívesen látná vendégül tárgyaló partnerét a cég saját irodájában. Túl kellemetlennek tartják, hogy a szűkös helységekbe vagy fordítva, a nagy hodályokba vigyék ismerősüket vagy kollégájukat. Rögtön kiderülne, hogy a főnökség sokkal jobban figyel a szerverekre meg a hálózatokra, esetleg a hatékonyabb papír felhasználásra, mint arra, hogy az alkalmazottakra megfelelő tér jusson, ellenőrizzék a székek állapotát vagy tiszták legyenek az ablakok.

Igen vitatható az a nézet – fűzi hozzá több szakértő -, miszerint a cégek belső kommunikációját segíti, ha egyetlen átlátható térben dolgoznak. Például úgy, hogy a főnökök „doboza” teljesen átlátszó üvegből készül. Ez óriási szakmai tévedés. Igenis kell a diszkréció, egy-egy fontos telefont nem lehet lebonyolítani úgy, hogy legalább 3-4 munkatársunk hallja.

Nagyon sok tervező sürgeti, hogy a vállalatvezetők figyeljenek jobban oda a belső környezetre, mert egyrészt nem túl sokat kell költeni rá, másrészt sokat hoz a konyhára. A teljes üzleti költségből mindössze 6,5 százalék jut az irodákra, 85 százalékot visznek el a bérek. Nem is kérdés, hogy akárcsak 1-2 százalékos növekedés az előbbi oldalán látványos javulást hozhat az alkalmazottak munkamoráljában.  

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!