Eltűnhet a köztéri reklámok tizede a KRESZ módosítása miatt

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI

A köztéri reklámok tizede tűnhet el az "egyes közlekedési tárgyú törvények", vagyis a KRESZ legutóbbi módosítása kapcsán - írta a Népszava.

A lap hétfői számában megjelent cikk szerint a módosítással felszámolják az autópályák mentén elhelyezett óriásplakátokat, és a városi reklámfelületekből is jóval kevesebbet engedélyeznek a jövőben. Megjegyzik, hogy Magyarországon mintegy 23 cég foglalkozik kültéri reklámokkal. Az új törvény szakmai becslések szerint 3-5 ezer hirdetőfelületet szüntet meg, s ez érzékenyen érinti majd az ügynökségeket is, hiszen a reklámköltés a közterületi reklámfelületeken már tavaly is a harmadával csökkent.

Ugyancsak változnak az autóbusz- és vasúttársaságokat érintő szabályok is, amelyek viszont lehetővé teszik "elektronikus biztonságtechnikai felvételek készítését" a járműveken és a megállókban, vagyis azok bekamerázását is. A jogalkotók ettől alkalmazottaik és az utasok, valamint a vagyontárgyak és poggyászok biztonságát remélik. A jogszabály rögzíti, hogy a szolgáltatók csak a bíróság, illetve más hatóság számára adhatják át az általuk készített felvételeket, és a hatósági eljárásra ki nem kért felvételeket pedig legfeljebb három napig őrizhetik meg. A felvételkészítés minden esetben csak akkor engedélyezett, ha a jogsértések más eszközökkel nem deríthetők fel, illetve megelőzésükre nincs más mód - írja a szabályzat.