A Guess új modelljével történelmet írt: az ő reklámkampányuk az első a legnagyobb presztízsű divatlapban, a Vogue-ban, amely egy mesterséges intelligenciával megalkotott modellen mutatja be a kollekcióját – írja a BBC.
A Vogue augusztusi, nyomtatott kiadásában látható az a Guess-hirdetés, amelyen egy hibátlan arcbőrű és alakú, szőke modell mosolyog, aki a márka nyári kollekciójából visel egy csíkos maxiruhát és egy rövid, virágmintás overált. A hirdetés egyik sarkában apró, alig észrevehető betűkkel szerepel: a modellt mesterséges intelligencia hozta létre.
A Guess vitatott hirdetése mögött a Seraphinne Vallora nevű cég áll. Alapítói, Valentina Gonzalez és Andreea Petrescu a BBC-nek elmondták: a Guess társalapítója, Paul Marciano az Instagramon vette fel velük a kapcsolatot, és kérte fel őket, hogy készítsenek egy AI-modellt a márka nyári kampányához.
„Tíz prototípust készítettünk neki, ő egy barna és egy szőke nőt választott ki, akiket ezután továbbfejlesztettünk” – mondta Gonzalez. Hozzátette: sokan tévesen azt hiszik, hogy az AI képgenerálás egyszerű, holott valójában egy összetett folyamatról van szó.
A cégnél öt alkalmazott dolgozik az AI-modellek létrehozásán, és akár egy hónapig is eltarthat, mire az ötletből kész termék lesz. Elmondásuk szerint egy Guesshez hasonló ügyfélnél akár hatjegyű összeget is kérhetnek a munkájukért (azaz több százezer dollárt).
A Vogue-ot sok kritika érte amiatt, hogy beemelte a fenti hirdetést a nyomtatott kiadásába – vannak, akik szerint ez a lépés már a hús-vér modellek időszakának végét vetíti előre.
Sinead Bovell, a mesterséges intelligencia és divatipar kapcsolatát kutató szakértő, korábbi modell szerint a magazint a divatipar „legfelsőbb bíróságaként” tartják számon, ezért ha engedélyezi egy AI-hirdetés megjelenését, azzal „bizonyos értelemben elfogadhatónak is nyilvánítja” azt.
A Vogue a kérdés kapcsán azt nyilatkozta, hogy a szóban forgó tartalom egy fizetett hirdetés volt, nem pedig szerkesztőségi döntés eredménye.