Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Szúrópróbaszerű tesztünkkel nem azt akartuk bizonyítani, hogy a vonatok késnek, mindössze arra voltunk kíváncsiak, mennyi késést tapasztalunk, ha váratlanul beállítunk egy budapesti pályaudvarra, és egy órán át nézzük a kijelzőt. A Nyugati pályaudvaron több, mint egy óra késést hoztak össze egy óra alatt a vonatok.
Már nagyanyáinktól megtanulhattuk: ha vonattal megyünk, hagyjunk neki időt, hogy odaérjen. A Nyugati Pályaudvarra azért mentünk, hogy összeszámoljuk, egyetlen pesti pályaudvaron mennyit késnek a vonatok egy egyszerű hétköznapon, egyetlen óra alatt. Tesztünk nem bizonyít semmit, de szemléltetni talán lehet vele a menetrend esetlegességét.
Érkezésünkkor a Vác felé közlekedő vonatokkal akadtak problémák: egy óra alatt több, mint 60 percet késtek az oda induló, illetve abból az irányból érkező szerelvények.
A MÁV persze igyekszik elébe menni az idegeskedésnek: honlapján egy ideje nemcsak a menetrend szerinti indulás és érkezés ideje látható, hanem követhető az éppen közlekedő vonatok várható érkezése és indulása is. Az adatok percenként frissülnek a rendszerben, amely a menetrendi adatokat összeveti a tényekkel, megállapítja a menetrendtől való eltérés mértékét, és a vonat következő állomásaira vonatkozóan várható érkezési és indulási időket kalkulál.
A MÁV-START Zrt. sajtóosztályán utánakérdeztük, milyen jellemző hibák miatt történnek csúszások a menetrendben.
"A személyszállító vonatok késése számos külső és belső okra vezethető vissza. A külső okok közt leggyakoribb a rendkívüli időjárás. Gyakoriak az olyan szomorú események is, mint például a balesetek, de sokszor okoznak késést a különböző bűncselekmények, például kábel- és vezetéklopások. A vasúthibára visszavezethető késési okok közül leggyakoribbak a vágányzárak, a lassújelek, valamint a biztosítóberendezések és a járműállományban bekövetkező meghibásodások" - kaptunk magyarázatot a mindennapos késésekre a MÁV-START Zrt. sajtóosztályától. Válaszában a cég kiemeli, hogy a késések a legritkább esetben vezethetők vissza a mozdonyvezető hibájára.
"A mozdonyvezető munkaköri leírása és az érvényben lévő utasítások tartalmazzák a vonatok menetrend szerinti közlekedtetését, ez tehát alapkövetelmény rájuk vonatkozóan. A késéseket minden esetben megvizsgáljuk, és ha ez az adott munkavállaló hibájára vezethető vissza, munkáltatói intézkedés indul ellene" - áll a válaszban. Megkérdeztük azt is, mikorra prognosztizálható egy betartható, működő menetrend érvénybe lépése a vasúti személyszállításban, ám a cégnél senki nem vállalta a jóslást.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.