Landolt a Csendes-óceánban Kapu Tiborék űrhajója, érkeznek a mentőhajók – élő videó
Hétfőn vált le a Nemzetközi Űrállomásról a magyar kutatóűrhajóst is szállító Dragon űrhajó. Kövesse velünk, cikkünk folyamatosan frissül!
Szúrópróbaszerű tesztünkkel nem azt akartuk bizonyítani, hogy a vonatok késnek, mindössze arra voltunk kíváncsiak, mennyi késést tapasztalunk, ha váratlanul beállítunk egy budapesti pályaudvarra, és egy órán át nézzük a kijelzőt. A Nyugati pályaudvaron több, mint egy óra késést hoztak össze egy óra alatt a vonatok.
Már nagyanyáinktól megtanulhattuk: ha vonattal megyünk, hagyjunk neki időt, hogy odaérjen. A Nyugati Pályaudvarra azért mentünk, hogy összeszámoljuk, egyetlen pesti pályaudvaron mennyit késnek a vonatok egy egyszerű hétköznapon, egyetlen óra alatt. Tesztünk nem bizonyít semmit, de szemléltetni talán lehet vele a menetrend esetlegességét.
Érkezésünkkor a Vác felé közlekedő vonatokkal akadtak problémák: egy óra alatt több, mint 60 percet késtek az oda induló, illetve abból az irányból érkező szerelvények.
A MÁV persze igyekszik elébe menni az idegeskedésnek: honlapján egy ideje nemcsak a menetrend szerinti indulás és érkezés ideje látható, hanem követhető az éppen közlekedő vonatok várható érkezése és indulása is. Az adatok percenként frissülnek a rendszerben, amely a menetrendi adatokat összeveti a tényekkel, megállapítja a menetrendtől való eltérés mértékét, és a vonat következő állomásaira vonatkozóan várható érkezési és indulási időket kalkulál.
A MÁV-START Zrt. sajtóosztályán utánakérdeztük, milyen jellemző hibák miatt történnek csúszások a menetrendben.
"A személyszállító vonatok késése számos külső és belső okra vezethető vissza. A külső okok közt leggyakoribb a rendkívüli időjárás. Gyakoriak az olyan szomorú események is, mint például a balesetek, de sokszor okoznak késést a különböző bűncselekmények, például kábel- és vezetéklopások. A vasúthibára visszavezethető késési okok közül leggyakoribbak a vágányzárak, a lassújelek, valamint a biztosítóberendezések és a járműállományban bekövetkező meghibásodások" - kaptunk magyarázatot a mindennapos késésekre a MÁV-START Zrt. sajtóosztályától. Válaszában a cég kiemeli, hogy a késések a legritkább esetben vezethetők vissza a mozdonyvezető hibájára.
"A mozdonyvezető munkaköri leírása és az érvényben lévő utasítások tartalmazzák a vonatok menetrend szerinti közlekedtetését, ez tehát alapkövetelmény rájuk vonatkozóan. A késéseket minden esetben megvizsgáljuk, és ha ez az adott munkavállaló hibájára vezethető vissza, munkáltatói intézkedés indul ellene" - áll a válaszban. Megkérdeztük azt is, mikorra prognosztizálható egy betartható, működő menetrend érvénybe lépése a vasúti személyszállításban, ám a cégnél senki nem vállalta a jóslást.
Hétfőn vált le a Nemzetközi Űrállomásról a magyar kutatóűrhajóst is szállító Dragon űrhajó. Kövesse velünk, cikkünk folyamatosan frissül!
Bár a kormány mind az ipari, mind a háztartási méretű szolárfejlesztéseknél behúzta a féket, a kapacitások bővülnek, sorra dőlnek a rekordok.
A miniszterelnök vejeként megtanulta, hogy bizonyos dolgoktól távol kell magát tartania – nyilatkozta az épp Amerikába készülő üzletember.
A kormánybiztos aggodalmai nem jutottak el a katonakoporsókról és a kerítést átvágó Magyar Péterről készült kamuvideók készítőihez.
Időnként a szél is viharos lehet.
40 hektárnyi nádas kiirtása, több száz tonna beton beépítése, 13 milliárd forint elköltése és három év állás után.
Közigazgatási hatósági eljárásban vizsgálják halálának körülményeit.
Továbbra sincs egyértelmű bizonyíték a kárpátaljai magyar férfi megverésére.