szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Eljárást indít a médiatanács a köztévé november 8-i Híradója miatt, amelyben a műsorvezető kommentárt fűzött egy hírhez. Németh Balázs olyan hírportálokra tett megjegyzést, amelyek szerinte elhallgatják a kormány szempontjából pozitív híreket. Azt nem mondta meg, konkrétan mely oldalakra gondolt.

A november 8-i Híradó nézői terjedelmes beszámolót láthattak arról, hogy a Moody's hitelminősítő javított Magyarország minősítésén. Németh Balázs műsorvezető ezután mondta el szubjektív megjegyzéseit az élő adásban.

Úgy fogalmazott: „Talán az mutatja a legjobban, hogy megint kifejezetten jó hír érkezett a magyar gazdaságról, hogy több internetes oldal elhallgatta vagy megpróbálja elhallgatni a Moody’s döntését. Ezek azok a kritikusok hírportálok, amelyek máskor mindenről hosszan beszámolnak, ami szerintük Magyarországnak vagy a magyar embereknek rossz. De most nem volt könnyű hetük, sok mindent kellett ugyanis elhallgatniuk”.

Később az MTVA úgy magyarázta a történteket a Hír24 kérdésére, hogy „Németh Balázs, a Híradó című műsor 2014. november 8-i adásában, nem véleményt vagy magyarázatot fűzött az Ön által megjelölt hírhez, hanem összegezte a napokban történt eseményeket”.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól hétfőn közölték: a Médiatanács döntött arról, hogy hatósági eljárásokat indít az M1 november 8-ai Híradójában elhangzott műsorvezetői kommentárral kapcsolatban a Magyar Televízióval szemben, a médiatörvény rögzíti ugyanis a politikai hírekhez fűzött hírolvasói vélemény tilalmát.

A híradó műsorvezetője utalást tett egyes online hírportálokra, amelyek szerinte nem megfelelően számolnak be bizonyos eseményekről – tették hozzá.

Más tévéket is megbüntettek

A Médiatanács burkolt reklám miatt összesen 160 ezer forint bírságot szabott ki a TV2-re a Mokka két adása miatt, ahol egy idősotthon, illetve egy hotel által támogatott műsorrészben kizárólag a szponzorcég szolgáltatását mutatták be.

A reklámok megengedett hangerejét több csatorna is túllépte. Az ATV jogsértései miatt 180 ezer forint, az RTL Klub szabályszegései miatt 120 ezer forint, a TV2-n a vizsgálatban észlelt túl hangos reklámjai miatt 700 ezer forint megfizetésére kötelezte a Médiatanács a médiaszolgáltatókat – olvasható a közleményben.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Bíróvá kinevezett alkotmánybírók – irány a Kúria?

Bíróvá kinevezett alkotmánybírók – irány a Kúria?

Pandabíróságot állítottak fel Kínában

Pandabíróságot állítottak fel Kínában

Korai gyerekhalálozáshoz vezethet az elektronikai hulladékból eredő szennyezés

Korai gyerekhalálozáshoz vezethet az elektronikai hulladékból eredő szennyezés