Hogy igazán fájjon: Az RTL háromszor veri a lopást a TV2-n vissza

Nincs még vége a két kereskedelmi adó között, A Fal című műsor körül kialakult háborúnak. Az RTL ugyanis a kényszerből készített olaszországi epizódokat most felhasználja arra, hogy meglékelje a TV2 drága, saját gyártású sorozatát.

  • hvg.hu hvg.hu
Hogy igazán fájjon: Az RTL háromszor veri a lopást a TV2-n vissza

A hír rövid: most szombaton 21:20-tól A Fal című vetélkedő második részét sugározza az RTL Klub. De a Comment:Com által ismertetett részletek felettébb érdekesek. Az Index blogja ugyanis rámutat arra, hogy ebből a műsorból eredetileg nem terveztek több adást tavaszig. A formátum egyébként is minden hétköznap jelentkező vetélkedő lenne Sebestyén Balázs vezetésével. (Hogy milyen műsor, arról itt írtunk az első adás alapján.)

A két héttel ezelőtti bemutatkozását is csak az indokolta, hogy az RTL Klub arról értesült, hogy a TV2 beelőzné őket egy kísértetiesen hasonló vetélkedővel, amelyet ráadásul a kereskedelmi adó volt arca, a politikai véleményében feledékeny Stohl András vezetne (közvetve ezen szándékát el is ismerte Vajna csatornája). Ezért kirepítették Sebestyén Balázst néhány vállalkozó szellemű jelentkezővel (statisztával?) Milánóba, ahol már áll a drágán vásárolt külföldi formátum díszlete, és felvettek (mit sem értő olasz közönség előtt) némi anyagot. A jelek szerint maradt belőle egy második adásra való, amivel komoly gondot tudnak okozni a konkurensnek.

Szombaton 21:30-tól ugyanis a TV2 próbál a nemzetközi és hazai trendeknek megfelelően egy új, minőségibb sorozattal jelentkezni. A Korhatáros szerelem saját gyártású műsor Kovács Patríciával és Kovács Tamással a főszerepben. A Vajna-tévé az időzítéssel elkerülte az RTL-en futó "Celeb vagyok, ments ki innen" címen futó kárörvendő show-t, és a még szerényebb fantáziával készült Perzsia hercege című amerikai filmmel kelt volna versenyre. Erre megkapja A Fal második kiadását. Az elsőt 1,29 millió néző követte, ami 27,6 százalékos közönségarányt hozott 18-49-ben, ahogy arra a Comment:Com emlékeztet.

Az RTL úgy gondolkodhat, hogy egy saját gyártású sorozatnak mindig az első adása a legfontosabb, amelyben bemutatják a karaktereket és az alaphelyzetet. A legkönnyebb ezzel megnyerni a hűséges nézőket. Amerikában sokszor csak egy kísérleti első adást forgatnak, hogy a közönségsiker döntse el, lesz-e több.