szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Civil Összefogás Fórum a kedvezményekkel együtt ennél valószínűleg kevesebbet fizetett, de így is több százmillió forintos költésről lehetett szó.

A reklámköltéseket monitorozó Kantar Media adatai szerint listaáron 1,066 milliárd forintba került az Civil Összefogás Fórum (illetve a mögötte álló jogi személy, a CÖF–CÖKA) az ellenzéki politikusokat „háborúpártinak beállító” plakátkampánya – írja a 24.hu.

A listaáras költés a megvásárolt médiafelületek árlista szerinti értékét jelenti. Ehhez képest a tényleges, nettó érték mennyiségi és egyéb engedményekkel ennél kevesebb is lehet. A lap piaci forrásai szerint ezekkel együtt a nettó költés valószínűleg nem érte el az egymilliárd forintot, ám több százmilliós vásárlásról lehetett szó.

A 24.hu birtokában lévő adatok szerint a CÖF-fel egy címre bejegyzett Kövess minket 2022 Kft. négy részben vásárolt kampányokat a nyáron (a megadott összegek listaárak):

  • az Adboard Kft.-nél 130,2 millió forintért,
  • a Pannon Plakátnál 7,1 millióért,
  • a Publimontnál 408 millióért,
  • a Publimont City Lightnál 520,5 millióért.

Mindez összesen 2984 megjelenést tartalmazott: 1735 citylightot (vagyis megállókban, bevásárlóközpontokban, benzinkutakon található hirdetéseket), illetve több mint 1200 óriásplakátot.

A szóban forgó plakátokon a „háborúpártiak” szó mellett az szerepelt, hogy „a baloldal belesodorna minket a háborúba”, a képen pedig Dobrev Klára, a Demokratikus Koalíció árnyékkormányának vezetője, Márki-Zay Péter volt ellenzéki miniszterelnök-jelölt, Fekete-Győr András, a Momentum politikusa és Karácsony Gergely főpolgármester sorakozott fel Gyurcsány Ferenc DK-elnök körül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!