szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 2008-as őszi HVG Állásbörzén megkérdeztük a kiállítókat, hogy milyen felsőfokú végzettségű szakembereket szeretnének felvenni a következő hat hónapban. Íme, az eredmények.

A 2008-as őszi állásbörze eredményeiből kiderül, hogy a kiállítók 61,54 százaléka gazdasági, pénzügyi; 48,08 százaléka mérnöki, műszaki; 32,69 százaléka pedig informatikusi végzettségű diplomásokat keresett, és meglepően magas az egyéb kategória aránya is (25 százalék), ahol a turizmus és a pedagógia a legtöbbet említett, keresett szakterület.

© HVG


Gyakorlott munkaerő

A kiállítók elsősorban gyakorlott szakembereket kerestek, amellett, hogy pályakezdőknek vagy még aktív hallgatóknak, sőt, vezetői tapasztalattal rendelkezőknek kínált pozícióikat is szerették volna betölteni. A munkaadók idén is többségükben 1-3 év tapasztalatot magukénak tudó fiatalokat (26,56 százalék) és több mint 3 éves gyakorlatot szerzett szakembereket (24,58 százalék), valamint friss diplomásokat (24,77 százalék) kerestek. Az ajánlatok közel 7 százalékára a vezetői tapasztalattal bíró szakemberek jelentkezését várták.

Túlképzés és szakemberhiány

A személyzeti tanácsadó cégek megítélése szerint jelenleg mérnöki, informatikai, egészségügyi és fizikai munkát igénylő területeken érzékelhető szakemberhiány, munkaerőtöbblet pedig jellemzően a gazdasági, jogi és bölcsész szakmáknál figyelhető meg.

Az egyes szakterületeken egyszerre mutatható ki túlképzés és hiány is, aminek aránya területenként változó. Ez az egyes szakterületeken belüli specifikus munkakörök keresettségének különbségeivel, valamint a munkaadói igények és az álláskeresők tudása, felkészültsége közötti eltéréseivel magyarázható.

© HVG


Motivációk és hirdetési csatornák

A képzési lehetőségeket kínáló vállalkozások és intézmények számára a legfontosabb részvételi motivációt az arculatépítés, az intézmény vagy vállalkozás és a képzések bemutatása jelentette (átlagosan 4,88 pont a maximális 5-ből), csak ez után következett a hallgatók toborzásának igénye (4,47 pont). Az eredmény mutatja napjaink jellemző tendenciáját, miszerint a felsőoktatási intézmények és képző vállalkozások egyre jobban érzik a piaci versenyt, ami fokozottabb megjelenésre ösztönzi őket, hiszen az ismertség a hallgatók toborzásának és így az életképességnek is feltétele.

A válaszok alapján a képző intézmények és vállalkozások leggyakrabban használt hirdetési fóruma saját honlapjuk (80 százalék), illetve népszerű még a részvétel a különböző oktatási kiállításokon is (73,33 százalék). A legkevésbé elérhető hirdetési fórumok közé tartozik - valószínűsíthetően anyagi okokból -, a rádiós vagy televíziós hirdetés, illetve a megjelenés saját vagy egyéb kiadványban.


Óriásit drágulhat az arany Trump vámháborúja miatt

Óriásit drágulhat az arany Trump vámháborúja miatt

Az ÁKK éléről frissít Varga Mihály jegybankja, de később derül ki, mi lesz az új alelnök feladata

Az ÁKK éléről frissít Varga Mihály jegybankja, de később derül ki, mi lesz az új alelnök feladata

Economist: Európa olyan, mint egy skanzen, naivitásában ragaszkodik bizonyos erkölcsi normákhoz

Economist: Európa olyan, mint egy skanzen, naivitásában ragaszkodik bizonyos erkölcsi normákhoz

Sorosozással nyitott az új szerb kormány magyar minisztere

Sorosozással nyitott az új szerb kormány magyar minisztere