szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az egész cég életére, teljesítményére kihatással van, hogyan kommunikálnak a vezetők a dolgozókkal. A fluktuáció mértéke vagy a vállalati elégedettségi tesztek önmagukban árulkodnak arról, mennyire erős ebben egy szervezet.

A vállalaton belüli kommunikáció többféle összetevőből állhat. Érdemes megvizsgálni a kommunikáció irányát, jellegét és tartalmát ahhoz, hogy definiálni tudjuk, mit is értünk vállalaton belüli kommunikáción. Jelenthet egyrészt egy felülről lefelé irányuló kommunikációt, ami egyfajta tudásmegosztás a vezetéstől a beosztotti szintek felé. Ugyanakkor beszélhetünk kétirányú kommunikációs folyamatról, amikor nemcsak egy egyszerű közlésről van szó, hanem egy élő folyamatról, melyben mindkét fél szereplő. Ilyenek lehetnek például a különféle fórumok, meetingek a vállalat életében.

Amennyiben a kommunikáció jellegét vizsgáljuk, megkülönböztethetjük az élő szóban és az írásban ( papíron, e-mailben) történő kommunikációt. A kommunikáció tartalmát tekintve irányulhat a vállalati stratégiára, célja lehet a vállalaton belüli változások továbbítása, illetve a napi munkavégzéshez szükséges információk megosztása. Mindezek alapján a vállalaton belüli kommunikáció olyan egy vagy kétirányú közlési folyamat, mely akár élő szóban akár írásos formában információáramlást jelent a vállalati stratégiával, változásokkal és a hétköznapi folyamatokkal kapcsolatosan.

Tartalmi partnerünk a HR Portál. A cikk folytatását itt olvashatja.

Az online térben is hátrány éri a nőket – a magyar nyelvű Wikipédia-szócikkek mindössze 15,6 százaléka szól róluk

Az online térben is hátrány éri a nőket – a magyar nyelvű Wikipédia-szócikkek mindössze 15,6 százaléka szól róluk

Kíváncsi, hol tart az autóipar? Májusban választ kaphat rá!

Kíváncsi, hol tart az autóipar? Májusban választ kaphat rá!

III. Károly király tényleg úgy halhat meg, hogy már nem fog szóba állni Harry herceggel 

III. Károly király tényleg úgy halhat meg, hogy már nem fog szóba állni Harry herceggel 

3 hónap alatt mindössze 2 darab villanyautót adott el a komoly bajban lévő gyártó

3 hónap alatt mindössze 2 darab villanyautót adott el a komoly bajban lévő gyártó