„Rogi Andrénak köszönhetem, hogy még mindig úgy nézek ki, mint egy nő”
– így köszönte meg az írónő Colette azt a portréfotót, amit a magyar fotós készített róla 1947-ben. Az író – az első nő, akit Franciaország állami temetésben részesített – akkor már 74 éves, köztiszteletben álló, ismert és elismert alkotó volt. Hozzá hasonlóan Rogi André rengeteg híres művészt örökített meg, de bármennyire elégedettek voltak is a porték alanyai, Rogi André viszonylag ismeretlen fotográfus maradt, akiről máig kevesen hallottak.
Ezen szeretne változtatni a Magyar Fotográfusok Háza – Mai Manó Ház Több fényt, több árnyékot – Rogi André 1900–1970 című kiállítása, amelyet a művész születésének 125. évfordulójára időzítettek. „Ideje végre tisztelegnünk Rogi André munkássága előtt, akinek művészete máig nem kapta meg a kellő elismerést. Budapesten, a szülővárosában arra is megragadhatjuk az alkalmat, hogy elmerüljünk a késő húszas és harmincas évek Párizsának különleges világában” – írja a kiállítás társkurátora, Kerstin Stremmel művészettörténész, aki a szerencsés véletlennek köszönheti, hogy megismerkedett Rogi André munkáival.