Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ad7bd941-6b81-4fbd-85dc-3a76ebf7355c","c_author":"Sükösd Miklós","category":"360","description":"Nem az Orbán-rezsim propagandanyelvét, hanem a saját rendszerkritikus fogalmainkat kell használnunk. Rabszolgatörvény, Orbán-dinasztia, maffiaállam, golyófogó Polt Péter, hírhamisító Papp Dániel – néhány korábbi fogalmunk már pontosan betalált és a demokratikus köznyelv részévé vált. Vélemény.","shortLead":"Nem az Orbán-rezsim propagandanyelvét, hanem a saját rendszerkritikus fogalmainkat kell használnunk. Rabszolgatörvény...","id":"20250524_Sukosd-Miklos-Minek-nevezzelek-Legyen-betiltasi-torveny-vagy-kusstorveny-az-atlathatosagi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad7bd941-6b81-4fbd-85dc-3a76ebf7355c.jpg","index":0,"item":"d8577590-30a8-4ef1-adac-313e575956ab","keywords":null,"link":"/360/20250524_Sukosd-Miklos-Minek-nevezzelek-Legyen-betiltasi-torveny-vagy-kusstorveny-az-atlathatosagi","timestamp":"2025. május. 24. 11:00","title":"Sükösd Miklós: Minek nevezzelek? Legyen betiltási törvény vagy kusstörvény az „átláthatósági” helyett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49da2941-98a5-40ea-b127-bdef6726bc3c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A napokon belül 77 éves Gálvölgyi Jánosra nem kíváncsiak a köztévében.","shortLead":"A napokon belül 77 éves Gálvölgyi Jánosra nem kíváncsiak a köztévében.","id":"20250524_Galvolgyi-Janos-mtva-kozteve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49da2941-98a5-40ea-b127-bdef6726bc3c.jpg","index":0,"item":"cbaa1969-0317-48d3-8733-a20becbc623f","keywords":null,"link":"/kultura/20250524_Galvolgyi-Janos-mtva-kozteve","timestamp":"2025. május. 24. 09:12","title":"Gálvölgyi János még sosem járt az MTVA Kunigunda utcai épületében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f8cf735-94dc-468e-9201-e32767c6c312","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Tisztaszoba, de mégsem: megvizsgáltak a kutatók egy olyan helyiséget, ahol elviekben minden körülmény adott ahhoz, hogy a földi mikroorganizmusok rosszul érezzék magukat. Az űrmissziók előkészítését szolgáló létesítményekben azonban úgy tűnik, valójában élnek és virulnak a mikroorganizmusok.","shortLead":"Tisztaszoba, de mégsem: megvizsgáltak a kutatók egy olyan helyiséget, ahol elviekben minden körülmény adott ahhoz...","id":"20250525_nasa-tisztaszoba-bakteriumok-azonositasa-felfedezes-urmissziok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f8cf735-94dc-468e-9201-e32767c6c312.jpg","index":0,"item":"3fe05db9-e834-4213-9149-0effd6d7b132","keywords":null,"link":"/tudomany/20250525_nasa-tisztaszoba-bakteriumok-azonositasa-felfedezes-urmissziok","timestamp":"2025. május. 25. 08:03","title":"26 eddig ismeretlen baktériumot találtak ott, ahol egynek sem kéne lennie","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c5c8d6a-a715-4b96-a865-d4588040c30d","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"A képzőművészet világát sem kíméli az age-izmus, az életkoralapú diszkrimináció. A Szépművészeti Múzeum Rövidülő jövő című, új kiállítása a 89 éves Perneczky Géza és más alkotók időskori munkáin keresztül mutat rá az előítéletek igazságtalanságára.","shortLead":"A képzőművészet világát sem kíméli az age-izmus, az életkoralapú diszkrimináció. A Szépművészeti Múzeum Rövidülő jövő...","id":"20250524_hvg-haladnak-korral-szepmuveszeti-tarlat-oregkori-muveszet-ageizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c5c8d6a-a715-4b96-a865-d4588040c30d.jpg","index":0,"item":"7903407f-629e-4e57-8e58-10d519dc8bb6","keywords":null,"link":"/360/20250524_hvg-haladnak-korral-szepmuveszeti-tarlat-oregkori-muveszet-ageizmus","timestamp":"2025. május. 24. 17:30","title":"Haladnak a korral: egy kiállítás bizonyítja, az idős művész nem vén művész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa0d9e9a-17e2-4d0c-8fb3-62fe7958128a","c_author":"Galicza Dorina ","category":"360","description":"Egyre súlyosabb a szakemberhiány a gyermekvédelemben, a kelleténél kétezerrel kevesebb nevelőszülő dolgozik, és intézmények sorában siralmasak az állapotok. A terület helyzetéről sokat elárul az is: mintha már a kormány is kezdene kimozdulni a gondok teljes tagadásának állapotából. A kormányfő magának is ellentmondva beszél az ágazat helyzetéről, a kancelláriaminiszter lát javítanivalót, a szaktárca vezetője pedig már a beismerésnél tart. Közben a lapunknak nyilatkozó gyermekvédelmi dolgozókból csak úgy dől a panasz.","shortLead":"Egyre súlyosabb a szakemberhiány a gyermekvédelemben, a kelleténél kétezerrel kevesebb nevelőszülő dolgozik, és...","id":"20250524_Orban-Viktor-gyermekvedelem-Pinter-Sandor-szakemberek-letszamhiany-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa0d9e9a-17e2-4d0c-8fb3-62fe7958128a.jpg","index":0,"item":"26fe9011-adc9-4d1c-892b-1e85ba66580a","keywords":null,"link":"/360/20250524_Orban-Viktor-gyermekvedelem-Pinter-Sandor-szakemberek-letszamhiany-ebx","timestamp":"2025. május. 24. 07:00","title":" „Ők azok a csecsemők, akik már nem is sírnak, mert nincs, aki felvenné őket” – lassan elrohad a gyermekvédelmi rendszer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07cd82b7-cc1f-42bd-b934-b7e4cf0908c9","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Deadpoollal már bizonyította, hogy a korhatár nem zárja ki a kasszasikert. ","shortLead":"A Deadpoollal már bizonyította, hogy a korhatár nem zárja ki a kasszasikert. ","id":"20250524_Ryan-Reynolds-meggyozne-a-Disney-t-hogy-csinaljanak-vegre-egy-korhataros-Star-Wars-filmet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07cd82b7-cc1f-42bd-b934-b7e4cf0908c9.jpg","index":0,"item":"4a5ab28e-0658-4ccb-8480-6e3b3c7365d2","keywords":null,"link":"/kultura/20250524_Ryan-Reynolds-meggyozne-a-Disney-t-hogy-csinaljanak-vegre-egy-korhataros-Star-Wars-filmet","timestamp":"2025. május. 24. 17:15","title":"Ryan Reynolds meggyőzné a Disney-t, hogy csináljanak végre egy korhatáros Star Wars-filmet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3049e290-3671-4eee-9490-0280981c10f6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A miniszterelnök lányának az öve sem olcsó, de a karkötője még drágább.","shortLead":"A miniszterelnök lányának az öve sem olcsó, de a karkötője még drágább.","id":"20250524_hadhazy-akos-orban-rahel-tiborcz-istvan-tobbmillios-karkoto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3049e290-3671-4eee-9490-0280981c10f6.jpg","index":0,"item":"84e6df0a-fc4f-41f1-9bdd-ce5743347fbe","keywords":null,"link":"/kkv/20250524_hadhazy-akos-orban-rahel-tiborcz-istvan-tobbmillios-karkoto","timestamp":"2025. május. 24. 14:33","title":"Hadházy most Orbán Ráhelen szúrt ki egy többmilliós kiegészítőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"daed3b15-9e84-4679-8489-5489a2844f55","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"„Magam is meghallgattam a Hyper, hyper című számukat” – hízelgett a helyi polgármester az ott koncertező technocsapatnak 1995. május 25-én. A trió ugyanis nem Budapesten, hanem Sarkadon kezdte meg a magyarországi turnéját. Csodálatos videó is készült a látogatásról.","shortLead":"„Magam is meghallgattam a Hyper, hyper című számukat” – hízelgett a helyi polgármester az ott koncertező...","id":"20250524_Magam-is-meghallgattam-a-Hyper-hyper-cimu-szamukat-hizelgett-sarkadi-polgarmester-az-ott-koncertezo-Scooternek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/daed3b15-9e84-4679-8489-5489a2844f55.jpg","index":0,"item":"7ab0c433-a17c-45c8-bb4c-409df67f1f2e","keywords":null,"link":"/elet/20250524_Magam-is-meghallgattam-a-Hyper-hyper-cimu-szamukat-hizelgett-sarkadi-polgarmester-az-ott-koncertezo-Scooternek","timestamp":"2025. május. 24. 14:30","title":"Poptörténeti szenzáció: harminc éve Sarkadon lépett fel a Scooter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legjobban teljesítő vállalatoknak legalább négyféle gyakorlatuk van arra, hogy a kreativitást üzleti értékké formálják.
Mindannyiunknak vannak kedvenc reklámjaink, amelyekre több év távlatából is emlékszünk – talán mert viccesek, okosak vagy épp elgondolkodtatók. De az igazi kérdés az, hogy ezek a reklámok képesek-e üzleti értéket is termelni?
A válasz röviden: igen. Legalábbis erre jutott a McKinsey tanácsadócég Award Creativity Score (ACS) nevű analízise, amely a cannes-i reklámfesztivál díjazottjainak vizsgálatával készült. Az ACS-érték megállapítása során a McKinsey három tényezőt vizsgált egy-egy vállalat esetében: az utóbbi 15 évben nyert „oroszlánok” számát, a begyűjtött díjak kategóriáinak sokszínűségét, valamint hogy a cég mióta vesz részt a versenyen. A kutatás szerint azok a vállalkozások, amelyek a kreativitás témájában jobban teljesítettek, gyorsabban fejlődtek a pénzügyi teljesítményükben és az innovációjukban is.
Ez természetesen nem feltétlenül jelenti, hogy a cannes-i vörös szőnyeg hősei az üzleti élet bajnokai is lesznek. De ezeknek az eredményeknek a mélyére ásva láthatjuk, hogy a Cannes-ban folyamatosan jól teljesítő vállalatokat négy kulcsfontosságú gyakorlat különbözteti meg a többitől. E megállapítások pedig egyértelmű tanulságokkal járnak azon cégek számára, amelyek a kreativitásból növekedést szeretnének generálni.
1. Legyen a kreativitás és az innováció a mindennapok része
A kreativitást és az innovációt üzleti prioritássá kell tenni, de még ennél is fontosabb, hogy a vállalat napi szinten foglalkozzon e két terület erősítésével. Tény, hogy ez nem mindig könnyű az olyan vállalati környezetben, ahol a vezetőkön hatalmas a nyomás a pénzügyi célok teljesítése érdekében.
Az ACS-skála felső negyedébe tartozó vállalatok esetén a felsővezetés magát is felelősnek érzi a kreativitás és az innováció előmozdításáért. Az emberek e szervezetekben a belső kommunikáció eredményeképpen hisznek a vállalat célkitűzéseiben, és abban is, hogy segíthetnek ennek elérésében. A felső negyedbe tartozó vállalatok 70 százaléka a marketingköltésekre befektetésként, nem pedig kiadásként tekint, sőt a legjobbak negyede a marketingköltéseket a többi költségvetési tételnél is fontosabbnak tartja.
2. Legyünk fanatikusak vevőink megismerésében
Az ACS-lista tetején lévő vállalatok szinte fanatikusan elkötelezettek vevőik minél alaposabb megismerése mellett. Ennek köszönhetően túllépnek a szabványos kutatási módszereken (például a felméréseken és a fókuszcsoportokon), és több forrásra hagyatkoznak a vevők beható megismeréséért – például modern analitikára, etnográfiai kutatásokra és viselkedéselemzésre.
A legkreatívabb vállalatok rendszeresen megfigyelik a vevőket a saját környezetükben is, és megpróbálják megérteni azokat a problémákat, amelyeket felhasználók az ő termékeik és szolgáltatásaik használata révén próbálnak megoldani.
3. Cselekedjünk gyorsan
A modern üzleti élet egyik meghatározó jellemzője a sebesség, az ACS-skála legjobbjai pedig ebből a szempontból is túlteljesítik a többieket. A felmérésre adott válaszokból az derül ki, hogy a legjobbak ismereteiket versenytársaiknál gyorsabban alakítják át cselekvéssé – például új termék piacra dobásakor vagy új marketingkampány elindítása során.
Ahogy Scott Belsky, a Megvalósítás című könyv szerzője is rámutat: a siker titkát mindössze 1 százalékban magyarázza a jó ötlet, 99 százalékban a megvalósításnak köszönhető a kiemelkedő eredmény. Vagyis a nagy sikerek nem abból születnek, ha valaki kitalál valamilyen szuper dolgot, hanem ha képes azt megfelelően kidolgozni.
4. Alkalmazkodjunk, vagy végünk
A legjobban teljesítő cégek új termék piacra dobása vagy új marketingkampány elindítása után is képesek az alkalmazkodásra. Felismerik, hogy a piacra dobás csak az első lépés abban a folyamatban, amelynek során a visszajelzések beépítésével folyamatosan fejlődhetnek. A megfelelő alkalmazkodás magában foglalja az adatok elemzését, azok felhasználását a fogyasztói reakciók megismeréséhez, valamint a kínálat átalakításához szükséges válaszlépéseket is.
A tesztelés–tanulás–alkalmazkodás e megközelítésének alapvető tulajdonsága a dinamizmus, amit a különféle vállalati területeken átívelő és a szükséges lépések megtételére felhatalmazott csoportok felállítása tesz lehetővé. Ezek révén elkerülhetők a jóváhagyások és a szakértői véleményezések miatti késedelmek.
Barna Tamás cikke teljes terjedelmében elolvasható a HVG Extra Business 2017/3-as számában.
A téli lapszám középpontjában a tudásmegosztás és a mentorálás témája áll. Interjúkkal, portrécikkekkel, szakértői anyagokkal próbáljuk bemutatni az életen át tartó tanulás egyik módját, amely megkülönböztethető képességeket kölcsönözhet nekünk.
Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg kedvezménnyel! Ha pedig érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!
Ma már szinte teljes körű a hozzáférés az információkhoz és adatokhoz, így minden korábbinál fontosabb a kérdés: mi alapján szűrjük meg a sokféle információt, hogyan építhetünk az adatokból gyakorlati tudást. A HVG Extra Business friss lapszámának cikkei ebben segítenek.