Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9b967034-49e4-4764-93c8-5970ce2a5056","c_author":"HVG","category":"360","description":"A világ legmagasabb passzívházát kezdik hamarosan építeni New Yorkban. A tervek szerint 220 méterre nyújtózó magasház a második legmagasabb lesz Brooklynban (a lágymányosi Mol Campus 143 méteres). De nem kizárólag méretével tűnik ki majd a sorból.","shortLead":"A világ legmagasabb passzívházát kezdik hamarosan építeni New Yorkban. A tervek szerint 220 méterre nyújtózó magasház...","id":"20250307_hvg-energiatakarekos-felhokarcolo-passzivhaz-alloy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b967034-49e4-4764-93c8-5970ce2a5056.jpg","index":0,"item":"b1c40f19-ebf4-42c3-8449-7ad20404d1d3","keywords":null,"link":"/360/20250307_hvg-energiatakarekos-felhokarcolo-passzivhaz-alloy","timestamp":"2025. március. 07. 16:15","title":"Felhőkarcoló mint passzívház? Állítják, hogy nem is drága megcsinálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c220e5af-de38-431f-b558-aaeec9969d46","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A NATO-csapatok bevonását azonban továbbra is ellenzik.","shortLead":"A NATO-csapatok bevonását azonban továbbra is ellenzik.","id":"20250307_bloomberg-orosz-ukran-haboru-ideiglenes-tuzszunet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c220e5af-de38-431f-b558-aaeec9969d46.jpg","index":0,"item":"1fe5801e-3ac8-44f6-88ed-bfdc3d516cf6","keywords":null,"link":"/vilag/20250307_bloomberg-orosz-ukran-haboru-ideiglenes-tuzszunet","timestamp":"2025. március. 07. 17:57","title":"Bloomberg: Oroszország hajlandó tárgyalni egy ideiglenes tűzszünetről Ukrajnában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"049c8944-6894-4a7c-ac25-8848fc71c906","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"2005 után ismét filmre viszik C.S. Lewis népszerű regényét, Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrényt, amelyért az Oscar-díjra jelölt Greta Gerwig felel majd.","shortLead":"2005 után ismét filmre viszik C.S. Lewis népszerű regényét, Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrényt, amelyért...","id":"20250307_Charli-XCX-narnia-greta-gerwig-film-netflix","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/049c8944-6894-4a7c-ac25-8848fc71c906.jpg","index":0,"item":"a4679003-4412-40c2-86cf-70547ec4635b","keywords":null,"link":"/kultura/20250307_Charli-XCX-narnia-greta-gerwig-film-netflix","timestamp":"2025. március. 07. 18:29","title":"Charli XCX játszhatja a főgonoszt a készülő Narnia-filmben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4f262b0-06cd-46d5-8390-f1c800f9a8e6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Új szereplők és új szerepkörök mutatkoztak be a magyar gazdaság hagyományos évnyitóján, ahol az is kérdés: milyen patronokat tartogat még a kormány az után, hogy Orbán Viktor már februári évértékelőjében elkezdte az osztogatási programot. Élő közvetítésünk a gazdasági évnyitóról.","shortLead":"Új szereplők és új szerepkörök mutatkoztak be a magyar gazdaság hagyományos évnyitóján, ahol az is kérdés: milyen...","id":"20250308_gazdasagi-evnyito-nagy-elek-nagy-marton-orban-viktor-varga-mihaly-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4f262b0-06cd-46d5-8390-f1c800f9a8e6.jpg","index":0,"item":"51f1346f-1add-434a-b5d0-ebe8983e948e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250308_gazdasagi-evnyito-nagy-elek-nagy-marton-orban-viktor-varga-mihaly-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 10:01","title":"Orbán: Lesz egy együttműködési csomag az USA és Magyarország között, ami miatt kevésbé fog fájni a vámháború","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1f9d3ce-d1b0-4feb-bf5f-9bed584f2592","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Trump hajlik rá, hogy az oroszokkal szoros kapcsolatot ápoló Magyarországra küldje az amerikai katonákat – írja a brit lap.","shortLead":"Trump hajlik rá, hogy az oroszokkal szoros kapcsolatot ápoló Magyarországra küldje az amerikai katonákat – írja...","id":"20250308_Trump-amerikai-csapatokat-vonhat-ki-Nemetorszagbol-Magyarorszagra-kuldheti-oket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1f9d3ce-d1b0-4feb-bf5f-9bed584f2592.jpg","index":0,"item":"4a31df68-8113-4757-8ad2-dcc895b893d4","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Trump-amerikai-csapatokat-vonhat-ki-Nemetorszagbol-Magyarorszagra-kuldheti-oket","timestamp":"2025. március. 08. 10:10","title":"Telegraph: Donald Trump amerikai csapatokat vonhat ki Németországból, Magyarországra küldheti őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d4c7ad5-611e-4639-8145-0cccbebcc9f3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nőnap alkalmából érdemes azzal is foglalkozni, hogy milyen extra kihívásokkal kell szembenézniük a pénzügyi világban. Miért lehet nehezebb a nőknek hitelt felvenni, megtakarítani?","shortLead":"Nőnap alkalmából érdemes azzal is foglalkozni, hogy milyen extra kihívásokkal kell szembenézniük a pénzügyi világban...","id":"20250308_Milliokban-merheto---mennyivel-nehezebb-ma-egy-nonek-hitelt-felvenni-Magyarorszagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d4c7ad5-611e-4639-8145-0cccbebcc9f3.jpg","index":0,"item":"bd5315fa-836b-49c0-94d6-8e1a07bcede3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250308_Milliokban-merheto---mennyivel-nehezebb-ma-egy-nonek-hitelt-felvenni-Magyarorszagon","timestamp":"2025. március. 08. 09:35","title":"Milliókban mérhető - mennyivel nehezebb ma egy nőnek hitelt felvenni Magyarországon?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04af3cba-409e-4805-b3f0-1678e0e46bb2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit orvosok az orrsövény-ferdülés kezelésére használt műtétet alkalmazták azokon a betegeken, akik hosszú Covidtól szenvednek, és nem éreznek sem ízeket, sem illatokat. A jelek szerint működik a dolog.","shortLead":"Brit orvosok az orrsövény-ferdülés kezelésére használt műtétet alkalmazták azokon a betegeken, akik hosszú Covidtól...","id":"20250307_hosszu-covid-szaglas-elvesztese-mutet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04af3cba-409e-4805-b3f0-1678e0e46bb2.jpg","index":0,"item":"9199f115-1604-43e7-a82a-7ab012f2ce88","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_hosszu-covid-szaglas-elvesztese-mutet","timestamp":"2025. március. 07. 20:03","title":"Megműtötték a hosszú Covidtól szenvedő betegeket, visszatért a szaglásuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3aee5ebd-492f-4d82-be0c-80a0aa82cc3b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Egy fiókteleppel jelzik további szándékaikat a nagyszombati mérnökök.","shortLead":"Egy fiókteleppel jelzik további szándékaikat a nagyszombati mérnökök.","id":"20250308_hvg-szlovak-nuklearis-ipar-paksi-atomeromu-Vuje-Takacs-Zoltan-MVM","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3aee5ebd-492f-4d82-be0c-80a0aa82cc3b.jpg","index":0,"item":"83e5a99c-cbb9-4715-83aa-feff322f8c7f","keywords":null,"link":"/360/20250308_hvg-szlovak-nuklearis-ipar-paksi-atomeromu-Vuje-Takacs-Zoltan-MVM","timestamp":"2025. március. 08. 08:00","title":"Erősíti magyarországi jelenlétét a paksi atomerőmű szlovák beszállítója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legjobban teljesítő vállalatoknak legalább négyféle gyakorlatuk van arra, hogy a kreativitást üzleti értékké formálják.
Mindannyiunknak vannak kedvenc reklámjaink, amelyekre több év távlatából is emlékszünk – talán mert viccesek, okosak vagy épp elgondolkodtatók. De az igazi kérdés az, hogy ezek a reklámok képesek-e üzleti értéket is termelni?
A válasz röviden: igen. Legalábbis erre jutott a McKinsey tanácsadócég Award Creativity Score (ACS) nevű analízise, amely a cannes-i reklámfesztivál díjazottjainak vizsgálatával készült. Az ACS-érték megállapítása során a McKinsey három tényezőt vizsgált egy-egy vállalat esetében: az utóbbi 15 évben nyert „oroszlánok” számát, a begyűjtött díjak kategóriáinak sokszínűségét, valamint hogy a cég mióta vesz részt a versenyen. A kutatás szerint azok a vállalkozások, amelyek a kreativitás témájában jobban teljesítettek, gyorsabban fejlődtek a pénzügyi teljesítményükben és az innovációjukban is.
Ez természetesen nem feltétlenül jelenti, hogy a cannes-i vörös szőnyeg hősei az üzleti élet bajnokai is lesznek. De ezeknek az eredményeknek a mélyére ásva láthatjuk, hogy a Cannes-ban folyamatosan jól teljesítő vállalatokat négy kulcsfontosságú gyakorlat különbözteti meg a többitől. E megállapítások pedig egyértelmű tanulságokkal járnak azon cégek számára, amelyek a kreativitásból növekedést szeretnének generálni.
1. Legyen a kreativitás és az innováció a mindennapok része
A kreativitást és az innovációt üzleti prioritássá kell tenni, de még ennél is fontosabb, hogy a vállalat napi szinten foglalkozzon e két terület erősítésével. Tény, hogy ez nem mindig könnyű az olyan vállalati környezetben, ahol a vezetőkön hatalmas a nyomás a pénzügyi célok teljesítése érdekében.
Az ACS-skála felső negyedébe tartozó vállalatok esetén a felsővezetés magát is felelősnek érzi a kreativitás és az innováció előmozdításáért. Az emberek e szervezetekben a belső kommunikáció eredményeképpen hisznek a vállalat célkitűzéseiben, és abban is, hogy segíthetnek ennek elérésében. A felső negyedbe tartozó vállalatok 70 százaléka a marketingköltésekre befektetésként, nem pedig kiadásként tekint, sőt a legjobbak negyede a marketingköltéseket a többi költségvetési tételnél is fontosabbnak tartja.
2. Legyünk fanatikusak vevőink megismerésében
Az ACS-lista tetején lévő vállalatok szinte fanatikusan elkötelezettek vevőik minél alaposabb megismerése mellett. Ennek köszönhetően túllépnek a szabványos kutatási módszereken (például a felméréseken és a fókuszcsoportokon), és több forrásra hagyatkoznak a vevők beható megismeréséért – például modern analitikára, etnográfiai kutatásokra és viselkedéselemzésre.
A legkreatívabb vállalatok rendszeresen megfigyelik a vevőket a saját környezetükben is, és megpróbálják megérteni azokat a problémákat, amelyeket felhasználók az ő termékeik és szolgáltatásaik használata révén próbálnak megoldani.
3. Cselekedjünk gyorsan
A modern üzleti élet egyik meghatározó jellemzője a sebesség, az ACS-skála legjobbjai pedig ebből a szempontból is túlteljesítik a többieket. A felmérésre adott válaszokból az derül ki, hogy a legjobbak ismereteiket versenytársaiknál gyorsabban alakítják át cselekvéssé – például új termék piacra dobásakor vagy új marketingkampány elindítása során.
Ahogy Scott Belsky, a Megvalósítás című könyv szerzője is rámutat: a siker titkát mindössze 1 százalékban magyarázza a jó ötlet, 99 százalékban a megvalósításnak köszönhető a kiemelkedő eredmény. Vagyis a nagy sikerek nem abból születnek, ha valaki kitalál valamilyen szuper dolgot, hanem ha képes azt megfelelően kidolgozni.
4. Alkalmazkodjunk, vagy végünk
A legjobban teljesítő cégek új termék piacra dobása vagy új marketingkampány elindítása után is képesek az alkalmazkodásra. Felismerik, hogy a piacra dobás csak az első lépés abban a folyamatban, amelynek során a visszajelzések beépítésével folyamatosan fejlődhetnek. A megfelelő alkalmazkodás magában foglalja az adatok elemzését, azok felhasználását a fogyasztói reakciók megismeréséhez, valamint a kínálat átalakításához szükséges válaszlépéseket is.
A tesztelés–tanulás–alkalmazkodás e megközelítésének alapvető tulajdonsága a dinamizmus, amit a különféle vállalati területeken átívelő és a szükséges lépések megtételére felhatalmazott csoportok felállítása tesz lehetővé. Ezek révén elkerülhetők a jóváhagyások és a szakértői véleményezések miatti késedelmek.
Barna Tamás cikke teljes terjedelmében elolvasható a HVG Extra Business 2017/3-as számában.
A téli lapszám középpontjában a tudásmegosztás és a mentorálás témája áll. Interjúkkal, portrécikkekkel, szakértői anyagokkal próbáljuk bemutatni az életen át tartó tanulás egyik módját, amely megkülönböztethető képességeket kölcsönözhet nekünk.
Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg kedvezménnyel! Ha pedig érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!
Ma már szinte teljes körű a hozzáférés az információkhoz és adatokhoz, így minden korábbinál fontosabb a kérdés: mi alapján szűrjük meg a sokféle információt, hogyan építhetünk az adatokból gyakorlati tudást. A HVG Extra Business friss lapszámának cikkei ebben segítenek.