Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d430298b-f2eb-46fd-8738-57af41abef3a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már a Microsoft is tud arról a hibáról, ami gyakorlatilag ellehetetleníti a nyomtatást Windows 10 és 11 alatt. Javítás lesz, de hogy mikor, azt nem tudni.","shortLead":"Már a Microsoft is tud arról a hibáról, ami gyakorlatilag ellehetetleníti a nyomtatást Windows 10 és 11 alatt. Javítás...","id":"20250313_microsoft-windows-nyomtatas-hiba-halandzsa-nyomtatasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d430298b-f2eb-46fd-8738-57af41abef3a.jpg","index":0,"item":"1654d095-d521-4b8a-b4a0-e9f2346f34f5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_microsoft-windows-nyomtatas-hiba-halandzsa-nyomtatasa","timestamp":"2025. március. 13. 09:03","title":"Szöveg helyett halandzsa – újabb hiba van a Windowsban, a nyomtatókat érinti","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5941526-4469-448c-88b8-c0299cd7af6f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Magyar Nemzetet 24-szer marasztalták el, míg az Origót és a Ripostot 13-szor.","shortLead":"A Magyar Nemzetet 24-szer marasztalták el, míg az Origót és a Ripostot 13-szor.","id":"20250314_sajtoper-magyar-nemzet-origo-mediaworks","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5941526-4469-448c-88b8-c0299cd7af6f.jpg","index":0,"item":"31b20b1c-0286-4559-8b3a-172a2fd64455","keywords":null,"link":"/kkv/20250314_sajtoper-magyar-nemzet-origo-mediaworks","timestamp":"2025. március. 14. 10:42","title":"A Magyar Nemzet és az Origo bukta el a legtöbb sajtópert tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7cf48b64-d0a0-4b42-a5db-c0eb51d89026","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mostantól ingyenesen használható a Google Gemini mélykutató eszköze, mely lassabban dolgozik, de erre jó oka van.","shortLead":"Mostantól ingyenesen használható a Google Gemini mélykutató eszköze, mely lassabban dolgozik, de erre jó oka van.","id":"20250314_google-gemini-deep-search-melykutatas-mesterseges-intelligencia-ingyenesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7cf48b64-d0a0-4b42-a5db-c0eb51d89026.jpg","index":0,"item":"f4bcab99-bbad-40d6-89c4-81ef4d88c0c0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250314_google-gemini-deep-search-melykutatas-mesterseges-intelligencia-ingyenesseg","timestamp":"2025. március. 14. 16:03","title":"Már nem kell fizetni érte, mindenki használhatja a Google egyik legnagyobb újdonságát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d9cbb8b-dc1d-423a-9bba-395dd8daa3d3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Számok és képletek helyett az NGM államtitkára arról írt, hogy a számottevő anyagi forrást igénylő intézkedéseket a gazdaság képes kitermelni, és még az államadósság is csökkenni fog.","shortLead":"Számok és képletek helyett az NGM államtitkára arról írt, hogy a számottevő anyagi forrást igénylő intézkedéseket...","id":"20250314_szja-mentesseg-NGM-reszletek-nekilendulo-gazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d9cbb8b-dc1d-423a-9bba-395dd8daa3d3.jpg","index":0,"item":"4b09263a-d979-49c4-a6bf-0640a51031ec","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250314_szja-mentesseg-NGM-reszletek-nekilendulo-gazdasag","timestamp":"2025. március. 14. 13:30","title":"Az szja-mentesség részleteiről kérdezték, Nagy Mártonék nekilendülő gazdaságról beszéltek helyette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"898cf00f-5ceb-4b87-9d1d-fb4f825a0865","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"Folytatódik a lengyel alkotmányos válság.","shortLead":"Folytatódik a lengyel alkotmányos válság.","id":"20250314_lengyelorszag-koltsegvetes-alkotmanybirosag-fizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/898cf00f-5ceb-4b87-9d1d-fb4f825a0865.jpg","index":0,"item":"7b20f46d-b0c6-4eb0-8eab-dbdf9d802d82","keywords":null,"link":"/vilag/20250314_lengyelorszag-koltsegvetes-alkotmanybirosag-fizetes","timestamp":"2025. március. 14. 20:21","title":"Nincs rá pénz a költségvetésben, ezért nem kaptak fizetést a lengyel alkotmánybírók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e731196b-29d2-45b7-af39-0c3dbf7bff17","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A miniszter Gémesi György gödöllői polgármester levelére válaszolt, jóval kulturáltabb stílusban, mint minisztériumának dolgozói két nappal korábban, akik „huhogók rágalmairól” írtak.","shortLead":"A miniszter Gémesi György gödöllői polgármester levelére válaszolt, jóval kulturáltabb stílusban, mint minisztériumának...","id":"20250314_Nagy-Marton-szolidaritasi-ado-nem-elvonas-igazsagos-ujraelosztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e731196b-29d2-45b7-af39-0c3dbf7bff17.jpg","index":0,"item":"d81e5dd8-c72a-4d5e-ae97-6be8554f8685","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250314_Nagy-Marton-szolidaritasi-ado-nem-elvonas-igazsagos-ujraelosztas","timestamp":"2025. március. 14. 13:33","title":"Nagy Márton pénteken már sokkal visszafogottabban reagált arra, hogy mi lett a település által kötelezően befizetendő szolidaritási adó sorsa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d506b0a-2294-42e8-865a-3d776017f3b3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Fellebbezett az ítélet ellen, házi őrizetben marad a jogerős döntésig.","shortLead":"Fellebbezett az ítélet ellen, házi őrizetben marad a jogerős döntésig.","id":"20250313_Kilenc-ev-fegyhazra-iteltek-az-unokajat-molesztalo-ferfit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d506b0a-2294-42e8-865a-3d776017f3b3.jpg","index":0,"item":"81fd2712-0780-4b2e-957a-08203c1b37e0","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Kilenc-ev-fegyhazra-iteltek-az-unokajat-molesztalo-ferfit","timestamp":"2025. március. 13. 08:46","title":"Kilenc év fegyházra ítélték az unokáját molesztáló férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ababbdfe-ca60-4bca-91f4-e1de86c2ca24","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az eddigi egyik legnagyobb költségvetésű hollywoodi film nyáron debütál.","shortLead":"Az eddigi egyik legnagyobb költségvetésű hollywoodi film nyáron debütál.","id":"20250314_Uj-latvanyos-elozetest-kapott-a-Forma-1-es-film","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ababbdfe-ca60-4bca-91f4-e1de86c2ca24.jpg","index":0,"item":"8534996b-551d-4aa1-b06c-e0294be1adb2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_Uj-latvanyos-elozetest-kapott-a-Forma-1-es-film","timestamp":"2025. március. 14. 07:31","title":"Új, látványos előzetest kapott a Forma-1-es film","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hiába van vásárolni kész vevőjelöltekből álló címlistánk, hozzá ellenállhatatlan ajánlatunk és hipnotikus kísérőszövegünk, ha a mi direkt marketing-küldeményünk (DM) is éppen úgy néz ki, mint az összes többi. Mitől lesz egyedi az ajánlatunk? Most eláruljuk.
Képzeld el, hogy a napi posta között a sok számla és reklámlevél mellett találsz egy vastag borítékot is, ami éppen néz ki kívülről, mintha egy pohár lenne benne. Megállnád felnyitás nélkül?
Nem pohár van benne, hanem egy mini-szemetesláda, rajta egy felirattal: "Nyisd ki!" Benne egy galacsinná gyűrt papír, amin a következő szöveg olvasható: "Kedves X, mivel minden korábbi levelünk a kukában kötött ki, gondoltam ezúttal megspóroljuk Önnek a fáradságot! Ha még is érdekli ajánlatunk, akkor a részletek..."
A teljes DM-sorozatnak messze ez volt a legsikeresebb darabja, s ez nem véletlen. Nem a konkurenciád jelent igazán veszélyt az általad tett ajánlatra, hanem mind a 3000 reklámüzenet, ami naponta elér megtalál egy embert. Nézz csak körül: a márkajelzés a mobilodon, a laptopodon, a reklám a falinaptáradon, a rádióreklámok és az óriásplakátok.
Ez azt jelenti, hogy a célközönséged figyelméért nem csak a konkurenseddel kell megküzdened, hanem a többi 3000 céggel is. Mind azt akarják, hogy rá figyeljenek, ahhoz pedig, hogy ebben a versenyben nyerj, szellemes és szokatlan eszközökhöz kell nyúlnod.
1. Ne csak reklámozz, hanem szórakoztass!
Ahhoz, hogy a mai ingertelített világban eredményeket érhess el, meg kell ragadni és fenn kell tartani a vevők figyelmét. Ehhez nem elég a szokásos DM kampányokat leutánozni, hanem szórakoztatni kell a vevőket. Persze sokan abba a hibába esnek, hogy a reklámjuk kizárólag szórakoztat, és közben elfelejtenek eladni.
Az eladáshoz szükség van:
- egy szórakoztató elemre - és hagyományos, értékesítés-orientált szemléletre
3. Ne spórolj a bélyegen!
Hogy néz ki a legtöbb DM? Egyszerű:
- francia boríték - címzés címkére nyomtatva és ragasztva - bélyeg helyén bérmentesítés - egy nagy „DM” felirat (hogy pár forinttal olcsóbb legyen a kiküldés)
Ha a tiéd is ilyen, akkor már elküldened sem érdemes!
Célszerű:
- nagyobb alakú borítékot használni, ami mindig kilóg egy cégnél a napi postában - a címzést kézzel, vagy valamilyen kézírást imitáló betűtípussal írni - a bérmentesítés helyett ragasztott bélyeggel ellátni a borítékot - és aki pár forintot spórol a DM felirattal, az óriási szívességet tesz a vevőnek, hiszen azt tudatja: "föl se bontsd a borítékomat, csak egy reklám van benne!"
4. A vastag boríték technika
Ha még ez sem elég, akkor helyezz valamit a borítékba, amitől az egyszer csak háromdimenzióssá válik - az ilyet ugyanis a kíváncsiság miatt mindenki ki fogja nyitni!
Mit tegyél bele:
- gyűrd össze a leveledet, mint a kukás példában - tegyél bele egy mikrózható popcorn-t, hiszen "ha mi elkezdünk dolgozni, azt a karosszékéből élvezheti, mint a moziban" - tegyél bele egy versenyautót, hiszen "amilyen tempóban mi dolgozunk, erre szüksége lehet!" - tegyél bele egy kulcsot, hiszen "amit tőlünk megrendel, az olyan, mintha a kezébe adnánk a kincsesláda kulcsát"
Ez ugyan nem a legolcsóbb trükk, hiszen megemeli a gyártási, postázási költségeket. Érdemes inkább bedobni egy ilyen technikát, még akkor is, ha emiatt kisebbre kell venni, jobban le kell szűkíteni a címlistát: az eredmény garantáltan jobb lesz.
5. Légy kitartó!
A legtöbb DM, ami az asztalomra kerül mindig új feladótól jön. Öt éve nem kaptam egy cégtől sem 2 DM-et, pedig a gyakorlat azt mutatja, hogy ha nem teszünk semmi mást, csak ugyanannak a címlistának, akinek már egyszer kiküldtük a levelünket, még egyszer változatlanul kiküldjük, akkor az eredménye az első kiküldés közel 50 százaléka lesz.
Ennél azonban sokkal szofisztikáltabbak is lehetünk, ha az 50 százaléknál jobb eredményt akarunk elérni:
- Ha régi vevőknek küldünk ki egy postai DM-et, akkor előtte küldjünk körbe egy email-t: "ma postára adtam egy borítékot Önnek egy fontos és sürgős üzenettel plusz egy kis meglepetéssel egy nagy zöld borítékban: ha megkapja, haladéktalanul nyissa ki!" - Ha új vevőknek megy ki a DM, akkor azt megelőzhetjük egy hasonló szövegű képeslappal. - Az első DM kiküldése után a második DM-nek elég, ha a címsorát átírjuk, és pár paragrafust megcserélünk benne, már küldhetjük. - Utána olvassuk fel hangosan a DM szövegét, tegyük fel egy CD-re, és mehet már is postára - erre azok fognak vásárolni, akik nem kifejezetten vizuális típusok.
A lényeg, hogy nem szabad nem feladni! Kivétel nélkül mindig jobb eredményt hoz, ha csökkentjük a címlistánkat, s több levelet, képeslapot, szemeteskukát küldünk nekik, mintha egy nagy címlistának küldenénk ki egyetlen ajánlatot, egyetlen egyszer.
Hogyan nem szabad reklámlevelet szerkeszteni? Melyek a direkt marketing legfontosabb formai elemei? Wolf Gábor a szövegírás alapszabályaira hívja fel a figyelmet.
Mire és hogyan használják kis- és középvállalatok a reklámleveleket, és miért hiba kihagyni ezt a marketing eszközt? A Marketing Commando felméréséből kiderül.
Amíg a kisvállalatok többsége sajtóhirdetéssel és hideghívásokkal próbál új vevőkre szert tenni, mások rátaláltak a direct mail-re. Vevőszerzéshez azonban célszerű megválni jó néhány rossz direkt marketing, azaz DM beidegződéstől. Hogy pontosan mik is ezek, kiderül az alábbi írásból!
Mivel magyarázható, hogy egyes direktmarketing-kampányok tucatjával hozzák az új vevőket, míg mások csak pénzkidobást eredményeznek? Új cikk-sorozatunkban körbejárjuk, hogy mi az a tíz legfontosabb, ám mégis kézzel-fogható tényező, amely sok-sok százalékot javíthat a következő DM -kampány eredményén.