szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Új és az eddigieknél olcsóbb hirdetési lehetőséget kínál egy spanyol franchise hálózat. A projektor segítségével a szemközti ház falára kivetíthető legfeljebb 30 másodperces spotok mérete akár 100 nm is lehet. Mennyibe kerül a koncepció megvásárlása?

Hirdetési tarifák

A hirdetések havi átlagára Spanyolországban 550 euró/hó.

10 mp-es hirdetés óránként 5 ismétléssel 295 euró (72486 forint).

20 mp óránként 5 ismétléssel 450 euró(110581 forint).

30 mp óránként 5 ismétléssel 575 euró(141298 forint).

30 mp óránként 10 ismétléssel 995 euró.

A koncepció lényege egy kivetítő technikára alapuló reklámtevékenység. A ma elterjedt technológiáknál olcsóbb, mert nem igényel monitort vagy televíziót, amin maga a reklám megjelenik. A „vászon” ugyanis a kivetítővel szemközti épület maga. Érthető okokból nagyon fontos dolog, hogy a két épület között ne legyen akadály, ami a vetítés útjába kerülhetne.

A projektor ára 13-14  ezer euró (3,2 millió forint) körül van Spanyolországban. Egy-egy hirdetés 10, 20 vagy 30 másodperces időtartamú lehet, és ezeket 5, illetve 10 alkalommal ismétlik óránként. A vetítést akár otthonról is vezérelni lehet, így úgynevezett valósidejű adással irányítható, illetve változtatható a műsor. A reklámfelületek mérete 45-100 négyzetméter között változhat, illetve a vetítőgép és a vetített felület között minimum 15 méter távolságot kell tartani. A koncepció mester-franchise díja 35 ezer euró.

Egy franchise-egység havi bevétele 23-25 ezer euró (6,2 millió körül mozog áltagosan. Egy hirdetés ára 295 és 995 euró között változhat. Az átvevő havi költsége körülbelül 2.500 euró (620 ezer forint), ez már magában foglalja a lámpacserét, az épületek bérleti díját, illetve a működtetéshez szükséges engedélyeket is. Fontos tudnivaló, hogy az átvevőnek a helyi önkormányzattal egyeztetni kell, mielőtt a vetítés megindulna.

 


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

GVH: milliós bírság gyógyhatás reklámozásáért

A Gazdasági Versenyhivatal 14 millió forintos bírságot rótt ki a HRI Marketing Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-re, valamint a HRI-vitalion Életmód és Egészségvédő Egyesületre összesen, miután reklámjaikban gyógyhatást tulajdonítottak több terméküknek, ám állításaikat nem igazolták.

MTI Gazdaság

Tovább nő a magyarországi online reklámok piaca

Magyarországon mintegy 410-490 millió forintot költöttek a megrendelők internetes keresőoldalak szolgáltatásaira 2006-ban, az összeg, várhatóan az internet felhasználók számának növekedésével 2007-ben tovább emelkedik - mondta Kálmán Tamás, az Etarget Informatikai Adatszolgáltató Kft. magyarországi vezetője.