Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Csődvédelembe menekült Ázsia legnagyobb légitársasága, a Japan Airlines (JAL).
Csődvédelembe menekült Ázsia legnagyobb légitársasága, a Japan Airlines (JAL). Hétfőn a helyi lapok még arról cikkeztek, hogy az amerikai Delta Airlines és az Air France-KLM közös erővel megmentheti a komoly gondokkal küzdő vállalatot, kedden azonban a JAL vezetése kérvényezte a csődvédelmet, s megkezdődött a vállalat átszervezése, amelynek végén reményeik szerint eleget tudnak majd tenni a hitelezők követeléseinek.
Az átszervezést az állami hátterű Enterprise Turnaround Initiative Corp. (ETIC) felügyeli majd, s a cég 300 milliárd jennyi friss tőkét is pumpál a légitársaságba. Emellett az ETIC és a szintén állami tulajdonú Development Bank of Japan közösen 600 milliárd jen hitelt nyújt a JAL-nak.
A legnagyobb csőd az elmúlt 65 évben
A Japan Air hasonló gondokkal küzd, mint az ágazat legtöbb szereplője. A vállalatnak hatalmas adósságállománya van, járatai egy részét nem tudja gazdaságosan üzemeltetni, és az üzemanyagárak emelkedése is komoly problémát okoz. A légitársaság az elmúlt négy üzleti évéből hármat veszteséggel zárt, a 2009. március 31-én zárult évben 63,2 milliárd jen volt a mínusz.
A vállalat adósságállománya eléri a 2300 milliárd jent, így ez a legnagyobb nem pénzügyi területen bekövetkező csődeset a második világháború óta a felkelő nap országában. A JAL vezetése ugyanakkor bízik benne, hogy az átszervezés sikeres lesz: 2012-re 1359 milliárd jenes árbevételt, s 115,7 milliárdos üzemi eredményt várnak.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.