Nemzeti autóbuszprogram készül

A magyar állam, kerül, amibe kerül, saját autóbuszgyárat akar magának. Méghozzá majdhogynem titokban - írja a HVG e heti száma.

  • unknown unknown
Nemzeti autóbuszprogram készül

Kormányzati berkekben hónapok óta készülget egy úgynevezett nemzeti autóbuszprogram, amelyről mindmáig nem közöltek részleteket; az eddigi legfontosabb konkrétumot egy szeptember végi vasúti konferencián árulta el a fejlesztési tárca államtitkár-helyettese, Schváb Zoltán.

A programnak, mondta, a Rába államosítása volt az első lépése. Azé a Rábáé, amely 1999-ben már megpróbálkozott a saját buszgyártással, majd két év múlva fel is hagyott vele, mert veszteségesnek bizonyult. Idén májusban Pintér István vezérigazgató határozottan ki is jelentette, hogy cége csak futóművekkel és alvázakkal tud hozzájárulni a hazai buszgyártáshoz.

Ám a cég részvényeinek 73,7, a szavazati jogoknak pedig a 76,8 százalékát birtokló magyar állam képviselői a jelek szerint máshogy határoztak. Szeptember végén a győriek szűkszavú közleményben adták hírül, hogy „az igazgatóság megvizsgálja a jelenlegi termékportfólió kiszélesítésének lehetőségét” és hogy „a stratégiai termékkör (…) városi, elővárosi tömegközlekedésre alkalmas közúti járművekkel egészülhet ki”.

A kormány azonban nem elégedett meg ennyivel. A nemzeti autóbuszprogram létéről elsőként nyilvánosan – a szeptember közepi mátyásföldi Ikarus-napon – beszélő Szatmáry Kristóf államtitkár szerint az a cél, hogy „akár állami szerepvállalással” „ismét megindulhasson a hazai buszgyártás, mégpedig lehetőleg az Ikarus autóbusz gyártása.”

A nemzeti autóbuszgyártás megteremtésének tervéről a HVG e heti számában olvashatnak.

 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

A végtelen lehetőségek iparága

Az űrgazdaság egyre szélesebb lehetőségeket kínál már a kisebb cégek számára is. Pályázati források is rendszeresen elérhetők a vállalkozások számára.

Ilyen egyszerűen lopták el egy nő több száz millió forintot érő budai telkét

Ilyen egyszerűen lopták el egy nő több száz millió forintot érő budai telkét

Nyolc nap leforgása alatt elajándékoztak, majd eladtak egy jelenleg 300-400 millió forintot érő telket Budapest XII. kerületében – mindezt úgy, hogy a tulajdonos erről semmit sem tudott. Azóta egy konténer is megjelent a területen, a csalás áldozata pedig nem tehetne semmit egy esetleges építkezés ellen sem, mert jogilag már nem az övé a telek. A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.