Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Hogyan növelhetem az eladásaimat? Miként építsek márkát a termékeimből? Most megmutatjuk!
Az online marketing célja, hogy internetes eszközökkel ismertté tegye a vállalkozást vagy termékét a nagyközönség előtt. A hatékony marketingkommunikáció márkát épít, növeli az eladásokat, és javul a vállalkozás jövedelmezősége is. Ma már egyetlen kisvállalkozás sem engedheti meg magának, hogy lemondjon az online marketingben rejlő lehetőségekről.
Sorozatunk korábbi részeit itt tudja elolvasni:
1. Az alapok
2. Céges honlap
3. Keresőmarketing
4. A sajtóközlemény
5. A banner hirdetés
6. A linképítés
7. A hírlevélkampány
8. A vírusmarketing
Most a partnerprogramokkal foglalkozunk. A partnerprogramok egy cég weboldalának népszerűsítésére szolgálnak, így jelentős vevőszerző funkciójuk van. Lényegük, hogy egy partner a potenciális vásárlót a kereskedő weboldalára irányítja. Tehát mások úgy keresnek pénzt a partnerprogramban való részévétellel, hogy a mi termékünket reklámozzák a saját weboldalukon, amiért jutalékot kapnak. A partnerek legfőbb célja, hogy olyanokat irányítsanak át a kereskedő weblapjára, akiktől várható, hogy a megfelelő módon cselekszenek, s hasznot hoznak a partnernek.
A partnerprogram előnyei:
- rövid idő alatt elindítható (pár nap, de maximum 1-2 hét)
- nem kerül többe mint egy újsághirdetés
- egyszeri befektetés és mégis néhány hónap alatt jelentősen megnövelheti, akár meg is többszörözheti a bevételt
- globális, az egész világ a célközönség
Melyek a legjobb partnerprogramok?
A két legnagyobb és legnépszerűbb partnerhálózat a ClickBank, amely a digitális termékekre szakosodott, és az Amazon Associates, amely fizikai termékekre. Az Amazonnál kisebb a jutalék, viszont az emberek könnyebben vásárolnak, jobban megbíznak az Amazonban. Viszont a ClickBanknél 50-75 százalék is lehet a partner jutaléka. A bevételünk attól függ, hogy a partner miként próbálja eladni a termékünket/szolgáltatásunkat a saját oldalán.
A legsikeresebb partnerek gyakran a keresőoldalakon népszerűsítik a kereskedőket kattintásalapú hirdetésekkel (PPC – pay per click). A partnerhálózatok (pl. Amazon) általában egységes fizetési rendszert alkalmaznak, azaz a kereskedelmi cég a hálózatnak fizet az elvégzett hirdetési munkáért, s a hálózat osztja szét a bevételt az egyes résztvevők között.
Hogyan kell elindítani egy partnerprogramot?
Ezt a ClickBank példáján keresztül mutatjuk meg. Ha a termékedet szeretnéd árulni ClickBank-en keresztül akkor az ún. “Vendor” regisztrációt kell választanod. Ez a regisztráció ingyenes, azonban ha beküldesz egy terméket, akkor egy egyszeri $49.95 aktivációs díjat kell fizetni. Természetesen kell hozzá a kisvállalkozásunk honlapja, ahová a ClickBankról a partner segítségével megérkeznek a látogatók.
Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy, vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.