Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Az állami tulajdonú Széchenyi Tőkealap 160 millió forinttal szállt be a Konsanszky divatmárka külföldi terjeszkedésébe. Nem ez az első eset, hogy a kockázati tőkealap a nehezen kalkulálható divatipar egyik szereplőjében lát befektetési lehetőséget.
A kifinomultan innovatív szabásvonalakra építő Kosanszky designer márka a legnagyobb divateseményeken már bemutatkozott, a jelenlegi tőkebefektetés célja a külföldi vonal megerősítése, egy nemzetközileg is sikeres brand felépítése – írj a Széchenyi Tőkealap (SZTA) közleményében. A céget Konsánszky Dóra divattervező és Tus-Dzsurbán Ágnes menedzser és magánbefektető közös cége 2015-ben alapította. A tervező korábbi kollekcióival olyan rangos nemzetközi divateseményeken vett részt, mint a Paris Fashion Week és a New York Fashion Week.
„A magyar divatipar legnagyobb befektetőjeként örömmel támogatjuk a hazai kreatív szektor fellendülését. A mostani tőkebefektetés egyik célja egy nemzetközileg is sikeres brand felépítése. A tervező köré most szerveződött egy olyan ütőképes csapat, amely amellett, hogy alkalmas egy nagyobb, nemzetközileg is sikeres brand felépítésére, befektetésre is alkalmassá teszi a társaságot” – mondta el Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A Konsanszky ruhák jelenleg néhány budapesti divatüzletben és nemzetközi webshopban vásárolhatók meg, a brand nemzetközi terjeszkedése keretében kiemelt hangsúlyt kap a bel- és külföldi üzletekkel való együttműködések kiszélesítése, hangsúlyos szerepet szánva az online felületeknek. Mindemellett az értékesítési és a marketing tevékenységek fejlesztése, az alapanyag-beszerzés új alapokra helyezése, az eszközpark bővítése, valamint magyar textilipari alvállalkozók bevonása szerepel a célok között. A márka a jövőben Franciaország, Hollandia, a skandináv államok, Kína, London, valamint Ázsia nagyvárosaiban – Tokió, Hongkong, Szöul – is meg kíván jelenni kollekcióival.
Az SZTA-nak nem ez az első divatipari befektetése, ezért megkérdeztük, hogy milyen eredményekről tudnak beszámolni korábbi befektetéseik kapcsán. „A legkorábbi befektetésünk is a 2. teljes évét zárta 2015-ben, így a tervezett 4-5 éves együttműködésünk közel felénél tartanak. Összességében elmondható, hogy kisebb megingásokkal hozzák a remélt számokat. A nemzetközi piacra lépés azoknál a cégeknél, akik tervezték megtörtént (Abodi, AERON, Hamerli), míg a hazai értékesítés megfelelően halad” – írták válaszukban. A Kosanszkyt nem látják kockázatosabbnak, mint a többi divatipari befektetésüket, mert szerintük Magyarországon olyan egyedülálló módon olyan menedzsmentet rakott össze a magánbefektetője segítségével, amelyben 20 éves ruhatervezési, piacra lépési és gyártástervezési tapasztalat ötvöződik a New York-i Fashion Institute of Technology marketing tanulmányaival és gyakorlatával.
Az SZTA átlagosan 10-15 százalékos növekedést vár el befektetési után, ami kevesebb, mint a piaci alapon működő tőkebefektetők elvárásai, akik inkább az informatikai, illetve biotechnológia cégeket preferálják, mert azok piaca kiszámíthatóbb. Kosanszly Dóra kérdésünkre megerősítette, hogy ők keresték meg az SZTA-t, mert úgy látták, hogy forrásaik nem elegendőek a nemzetközi terjeszkedéshez. „A divatiparban egy külföldi piac meghódításához sok tőkére van szükség, és a megtérülés is lassabb, vásárokon, rendezvényeken kell rendszeresen megjelenni, ami sok pénzt emészt fel. Azért fordultunk az SZTA-hoz, mert nekik már volt tapasztalatuk hasonló területen” – mondta kérdésünkre a divattervező. Az SZTA befektetéseinek megtérülését 2020-ig szeretné realizálni, ugyanis eddig van működési engedélye.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A családja körében hunyt el Ozzy Osbourne 76 évesen. Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.