Feszültség és konfliktus a szervezetben – Hogyan kezelhető?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Simicska Lajos cége megdöbbentően olcsón számította meg a Fidesznek a plakáthelyeket 2010-ben. De ez még nem minden, a 24.hu birtokába jutott elszámolás szerint a későbbi kormánypárt a valós összeg egyharmadát jelentette az Állami Számvevőszék felé.
Harmadakkora összeget jelentett a Fidesz az Állami Számvevőszéknek a 2010-es kültéri kampányráfordításokról, mint amekkora a Simicska Lajos tulajdonába tartozó Mahir Cityposter számláján landolt – értesült a 24.hu.
A Simicska-cég a szerződés alapján plakát- és citylightkampányt szervezett a későbbi kormánypártnak. A lap megszerezte az elszámolást, amely alapján
a Mahir szélsőségesen olcsón számította a Fidesznek a hirdetési helyet.
A 4700 darabos óriásplakát-kampányért mai listaáron 1 milliárd forintot is elkérhetnének, de a Fidesz papíron 23 millió forintot fizetett Simicska cégének csak áprilisban, és csak plakátokra. Legalábbis ennyit jelentett a Fidesz a kampányköltéseket ellenőrző Állami Számvevőszéknek, ám 2010. márciusban és áprilisban a valós összeg 98,2 millió forint volt a plakátok kihelyezésével, átragasztásával és javításával együtt.
A választások után a Fidesz kampánykiadási elszámolást adott ki, amelyben azt állította, hogy a törvényeket betartva 404 millió 721 ezer forintot költött a választási kampányban. Ezzel éppen alatta maradtak a törvény alapján kalkulált 404 millió 838 forintos keretnek. A részletes elszámolás plakát rubrikájában, amely a teljes kültéri hirdetési területre vonatkozott az ÁSZ-nál, 35 millió 682 ezer forintot tüntetett fel a Fidesz. Ez 63 millióval kevesebb, mint a ténylegesen kiszámlázott költség.
A részletesebb elszámolásból azonban az derül ki, hogy a „plakát” rubrikában, amely az ÁSZ-nál a teljes outdoor hirdetési területet magában foglalta, mindössze 35 millió 682 ezer forintot tüntetett fel a párt, ami lényegében a harmada az amúgy is nagyon jutányosan számlázott közterületi költségeknek. 63 millió forintnak nyoma veszett.
A 4700 óriásplakát mellett a választás későbbi nyertese 3-4 ezer oszlopon és citylighton is hirdetett,
ez akkora dömping volt, amit az összes többi párt együttesen nem tudott hozni. Az ÁSZ-nak leadott jelentés szerint azonban mégis a Fidesz költött a legszerényebben az összes párt közül.
Az MSZP 70, az LMP 106, a Jobbik 77 millió forintos kültéri hirdetési költséget számolt el.
A Jobbikot célzó plakátháború elmúlt heteiben a Fidesz többször arra hivatkozott, hogy gazdálkodásukat az ÁSZ ellenőrizte és törvényesnek találta.
Az ÁSZ választások utáni jelentéseiben rendszeresen megjegyezte, hogy a kampányfinanszírozással kapcsolatos jogszabályok meggátolják a felhasznált pénzek teljes átláthatóságát.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Sűrű ősszel számol az a politikai agenda, amely Magyar Péter szerint a Karmelitából jutott el hozzá, és bár Kocsis Máté és a kormány is cáfolta, van benne valós dátum. Bár az október 23-i Békemenetről Csizmadia László főszervező nem tud, a HVG-nek nem is zárta ki, hogy lesz. A szeptember 21-i Harcosok Klubja-összejövetel lehet igaz, de a helyszín, a Budapest Aréna nem adhat felvilágosítást.