szerző:
hvg.hu

Súlyos munkaerőhiánnyal küzd a logisztika, de a program ezt nem oldja meg. Ausztriában már akad olyan cég, ahol annyi magyar vállal munkát, hogy magyar nyelvű irányítót is fel kellett venniük.

2015 óta 3600 kamionsofőr és autóbuszvezető jogosítványát finanszírozta a kormány egy 5 milliárd forintos, uniós és hazai forrásból meghirdetett program keretein belül. Az összeg 6 ezer gépjárművezető számára fedezi a C, C+E és D kategóriájú jogosítvány, valamint az ehhez kapcsolódó GKI alapképzés megszerzésének költségeit – írta a 24.hu.

A kormány májusban 1 milliárd forinttal növelte a hozzájárulást újabb 1200 tehergépkocsi- és autóbusz-vezető képzésére. Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) megbízott főtitkára szerint a programnak ugyan van eredménye, de az ágazatban súlyos problémaként fennálló munkaerőhiányt nem oldja meg.

A jogosítvány megszerzése 600-800 ezer forintba kerülne, a program ezt átvállalja,ha a jelentkezőnek van előzetes munkaadói nyilatkozata – azaz konkrét állásajánlata – valamelyik a programban részt vevő vállalkozótól. Az OFA Nonprofit Kft. közleménye szerint eddig a végzettek közel 94 százaléka magyarországi székhelyű vállalkozásnál helyezkedett el. A résztvevőknek viszont nem kell szerződésben vállalniuk, hogy évekig Magyarországon dolgoznak majd. „Nem jellemző, hogy a munkavállalók évekre röghöz köthetők lennének, erre az esetek többségében nem is lehet kényszeríteni őket” – fogalmazott Árvay Tivadar.

A nyugat-európai országokban éppúgy munkaerőhiány van a szakmában, mint itthon, de jobban megfizetik a sofőröket. A 24.hu szerint Ausztriában és Németországban az az új trend, hogy a fuvarozók két hetet dolgoznak, aztán két hét szabadságot kapnak, és így is annyit keresnek, mintha Magyarországon egész hónapban úton lennének. A belföldi fuvarozók nettó 300 ezer forintot, a  nemzetközi fuvart vállaló kamionsofőrök 500-600 ezer forint közötti összeget keresnek átlagban havonta. Nyugaton a bér 700 ezer-1 milló forint körül alakulhat.

Az MKFE főtitkára szerint az utóbbi időben egyre gyakrabban jelzik feléjük a tagvállalkozásaik, hogy a korábban külföldre távozó gépkocsivezetőik visszatérnek Magyarországra. Füle László, a mintegy 3700 tagvállalkozást tömörítő NiT Hungary elnöke viszont úgy véli, az országban lenne elég gépkocsivezető, de jelentős részük Nyugat-Európában dolgozik.


 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Torontáli Zoltán Gazdaság

Rommá törtük a kamiont az állami képzésen

A hvg.hu munkatársa jelentkezett az ingyenes állami kamionsofőr-képzésre, és végigjárta a bürokratikus szamárlétrát. Átment a szimulátoros vezetésen, közben elütött pár szarvast, és összetört egy kamiont, a pszichológiai vizsgálaton, a pályaalkalmasságin, és még így is csak a program előszobájáig jutott el. Meglesz-e a tervezett 6 ezer új kamionsofőr? Cikksorozatunk első részét olvashatják.

Villamossal keresték egy kissrác elveszett szüleit – videó

Villamossal keresték egy kissrác elveszett szüleit – videó

Felügyelőbizottsági vizsgálatot rendelt el a főváros az Újszínház ügyében

Felügyelőbizottsági vizsgálatot rendelt el a főváros az Újszínház ügyében

A fideszesek harmada semmiképp sem akar atlétikai vébét Budapesten

A fideszesek harmada semmiképp sem akar atlétikai vébét Budapesten

Gombóc formát kapott a megújult Mercedes GLA

Gombóc formát kapott a megújult Mercedes GLA

Meghalt Varga Imre szobrászművész

Meghalt Varga Imre szobrászművész

Mutatjuk, a most átvert korlátozásokkal hogyan nézne ki a Parlament

Mutatjuk, a most átvert korlátozásokkal hogyan nézne ki a Parlament