Összejött a Szentkirályi nagy üzlete: Balogh Leventéé a magyar Pepsi

2500 fős cégcsoport jön létre Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában.

  • hvg.hu hvg.hu
Összejött a Szentkirályi nagy üzlete: Balogh Leventéé a magyar Pepsi

Mindhárom érintett ország versenyhatóságai jóváhagyták, így a Karlovarské minerální vody és Balogh Levente lett a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos forgalmazója, illetve a franchise jogok birtokosa Magyarországon. A KMV átvette az amerikai cég cseh és szlovák érdekeltségeit is. A tranzakcióval a KMV Csoport a régió vezető ásványvíz- és üdítőital-gyártója lett.

Idén januárban jelentették be, hogy a KMV és Balogh Levente felvásárolják a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, illetve a KMV megveszi az amerikai cég termékeinek forgalmazási és franchise jogait Csehországban és Szlovákiában. Mostanra a tranzakció mindhárom országban megkapta a helyi versenyhivatali engedélyeket – közölték a társaságok.

Az akvizíciót követően a KMV Csoportnak 11 gyára és 2500 alkalmazottja lesz, a cégcsoport éves forgalma pedig 545 millió dollárra emelkedik. A termékportfolió Magyarországon többek között a Pepsi, Schweppes, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Toma dzsúsz és üditő, Toma Forrásvíz, illetve Kristályvíz márkákkal bővül. Emellett a Lays és Cheetos chipsek forgalmazása is az új tulajdonos kezében lesz.

Az olasz Pasquale család tulajdonában álló csehországi KMV és a Szentkirályi ásványvizet piacvezetővé emelő Balogh Levente három évvel ezelőtt hoztak létre közös vállalatot annak érdekében, hogy a két “ásványvíz-dinasztia” erős regionális családi vállalatcsoporttá váljon. Az együttműködés keretében a magyarországi közös vállalat – melynek elnöke Balogh Levente – felvásárolta korábban a Kékkúti Ásványvizet a Nestlétől.

Miután összevonták a két céget, megkezdődtek a beruházások mind Kékkúton, mind Szentkirályon. Idén szeptemberben adták át például Szentkirályon a cég új gyártósorát, amellyel megduplázzák az ásványvíz-palackozó kapacitást.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?