szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A németek és a lengyelek viszont még nagyobb hazafiak, ha e-kereskedelemről van szó.

A PayPal 31 ország 34 ezer vásárlójának adatait elemezte idén szeptemberben. Az online fizetésmegosztó szolgáltatás arra volt kíváncsi, hogyan fejlődik az e-kereskedelem, hogyan vásárolnak, és miként fizetnek a fogyasztók, különös tekintettel a határokon átívelő tranzakciókra – írta a Kosárérték.hu.

A nemzetközi tranzakciók tekintetében a lista elején Ausztria és Írország, a végén Németország és Lengyelország található. A németek 68 százaléka csak német oldalakon vásárol, 27 százalékuk külföldről is, 5 százalékuk pedig csak külföldről. A lengyel fogyasztók 30 százaléka vásárol külföldről és belföldről is, 62 százalékuk kizárólag belföldről, 8 százalékuk pedig csak külhonból vásárol.

Az írek mindössze 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy csak belföldről rendel, 19 százalékuk úgy, hogy csak külföldről, 65 százalékuk pedig is-is, míg az osztrákok 18 százaléka vásárol csak belföldről, 10 százaléka csak külhonból, 71 százaléka pedig minden forrásból.
A magyar vásárlók 12 százaléka csak külföldről, 43 százaléka csak belföldről, 45 százaléka pedig itthoni és külhoni webáruházakból is vásárol.

A kutatás szerint Európában a keleti és nyugati országok közötti különbségek alig észrevehetők. Nyugat-Európában átlagosan a fogyasztók 43 százaléka csak belföldről, 48 százaléka bel- és külföldről egyaránt vásárol, 9 százalékuk pedig csak határokon keresztüli tranzakciót bonyolított az elmúlt 12 hónapban. Kelet-Európában (itt Oroszország, Magyarország, Lengyelország, Csehország és Görögország szerepel a felmérésben) szintén hasonló a helyzet: a fogyasztók 44 százaléka csak belföldről, 47 százaléka bel- és külföldről egyaránt vásárol, 10 százalékuk pedig csak határokon keresztül.

Külföldi tranzakciókban egyébként elsődlegesen számítógépet, illetve okostelefont vásárolnak a fogyasztók.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!