Oroszi Babett
Oroszi Babett
Tetszett a cikk?

Tovább nőtt a csatorna adózott eredménye, 2018-ban 1,6 milliárd forint volt, 2019-ben már 1,7 milliárd.

2 milliárd forint veszteség – 2017-ben még így állt a TV2 mögött álló cég, a TV2 Média Csoport Zrt., ami messze volt attól, hogy jónak lehessen nevezni. Egy évvel később viszont már egészen más számokat láthattunk: 2018-ban az adózott eredmény meghaladta az 1,6 milliárd forintot.

Az úgynevezett sikerszéria 2019-ben is folytatódott: tavaly az adózott eredmény már az 1,7 milliárd forintot is meghaladta, egészen pontosan 1,749 milliárd forint lett.

A bevétel is nőtt, míg 2018-ban 39 milliárd forint volt, addig 2019-ben 41,15 milliárd forint. Osztalékot nem fizetett a csatorna, amiről május 14-én döntöttek egy olyan irodaházban, amely egykor Mészáros Lőrinchez és Tiborcz Istvánhoz volt köthető. A közgyűlés helyszíne az Andrássy út 59. volt, az itt található palotát az Appeninn szerezte meg 2018-ban. (Mészáros és Tiborcz időközben kiszállt az Appeninnből).

A csatorna Andy Vajna halálát követően esett át tulajdonosváltáson, a néhai filmipari kormánybiztos után több lépésben végül Mészáros Lőrinc közeli barátja, Vida József (és köre) szerezte meg. A TV2 volt az első vagyontárgy, amelyre a Fidesz rátette a kezét Andy Vajna halála után – legalábbis papíron.

Azért írjuk, hogy papíron, mert a TV2-nél minden jel szerint az eladás már jóval Vajna halála előtt lezajlott, az új tulajdonost viszont nem vezették át a céges papírokban. A G7 írta meg, hogy a TV2 tulajdonosa már 2016 végén kötött egy megállapodást a csatorna eladásáról, a vevő azonban nem vette nevére a csatornát, inkább előleg formájában “folyamatosan tolta a milliárdokat a veszteséges kereskedelmi tévébe”.

A G7 szerint érdekes módon pont abban az évben, amikor a TV2 közvetlen tulajdonosa (ami a Magyar Broadcasting Co. nevű cég) megkapta az előleget, egy bizonyos BusinessHelp Kft. könyveiben is megjelent egy azzal lényegében azonos összeg azon a soron, ahol ezt nyilván kell tartani. Utóbbi cég beszámolójában ráadásul azt is feltüntette, hogy a növekedés oka előlegfizetés volt. A cinkotai vállalat által fizetett előleg összege pedig időről időre épp akkor és épp annyival nőtt, amikor és amennyivel a Magyar Broadcasting Co. által kapott előleg nőtt.

A BusinessHelp ebben az időszakban egy bizonyos Fári Ádámé volt, akit Vida József jobbkezeként tartanak számon. A cég 2019 júliusában került át a Vida Józsefhez és köréhez köthető Abraham Goldman Bizalmi Vagyonkezelőhöz. Az ügyvezető Fári Ádám maradt.

A TV2 az egyik olyan csatorna, amelyik a kormányzati kampányok nagy nyertese: szinte nincs olyan hirdetés, amelyből ne jutna a csatornának. A kiegészítő mellékletből nem derül ki, hogy mennyi közpénz áramlott a csoporthoz, az viszont igen, hogy mennyi hirdetési bevételük volt: 22,3 milliárd forint. A cégnek exportbevétele is volt, Szlovákiából, Nagy-Britanniából, Bulgáriából, Ciprusról, Luxemburgból, Máltáról – hogy csak néhányat említsünk. Az exportbevétel 1,6 milliárd forint volt.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Oroszi Babett Vállalkozás

Nemcsak a TV2, a nagy pénzeket hozó IKO és Atmedia tulajdonviszonyai is átláthatatlanabbá válnak

A TV2-t birtokló cégnél, az Abraham Goldmann Zrt.-nél arról határoztak, az eddig csak elektronikusan létező részvényeiket kinyomtatják. Így tulajdonképpen nyom nélkül lehet adni-venni őket, egy ilyen tranzakcióhoz ugyanis nagyjából elég annyi, hogy az értékpapírokon átírják a tulajdonos nevét. Kutakodtunk és kiderült, a változtatás nemcsak a TV2-t érinti, mivel az Abraham Goldmann a tévének műsorokat gyártó IKO Holdingban, valamint a csatorna műsoridejét értékesítő Atmediában is tulajdonos, így ezekre a cégekre ugyanúgy érvényes a megállapítás.

Oroszi Babett Gazdaság

Egy évvel Vajna halála után is folyamatosan alakítják át a birodalmat

Januárban bejegyezték több alvó cég beolvadását Andy Vajna fő magyarországi társaságába, amelynek a háló végén egyelőre egyetlen látható tulajdonosa van, özvegye, Vajna Tímea. Az egy éve elhunyt üzletember özvegye elállhatott attól a tervtől, hogy a 123 millió dollárt érő cégébe tulajdonosként bekerüljön egy amerikai cég és Vajna régi harcostársa, Samuel R. Falconello.

Európa leggazdagabb embere újra túl a 100 milliárd dolláros álomhatáron

Európa leggazdagabb embere újra túl a 100 milliárd dolláros álomhatáron

Meghalt Kausz István olimpiai bajnok párbajtőröző

Meghalt Kausz István olimpiai bajnok párbajtőröző

Százmilliók külföldi magyar papoknak és egy belorusz templomra

Százmilliók külföldi magyar papoknak és egy belorusz templomra