Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Európában a második legnagyobb, az Európai Unióban a legnagyobb növekedést mérték Magyarországon a boltok forgalmában.
Kétszer akkorát nőtt a magyar kiskereskedelem a járvány alatt, mint az európai átlag – olvasható a Nielsen negyedéves jelentésében. A növekedés nálunk 17,7 százalékos volt, aminél nagyobbat csak Törökországban mértek, a kontinens átlaga 9,8 százalék volt.
Pedig az első negyedévnek csak az utolsó néhány hetében volt itt a koronavírus. Akkor azonban olyan felvásárlási láz kezdődött, hogy megfordította az addigi trendet, és döcögősből minden korábbi rekordot megdöntő negyedévvé alakult az első három hónap.
A magyar élelmiszerpiac, a pánikvásárlások hatására, tovább gyorsult, és értékben 12,3 százalékkal bővült. A vegyi áruk piaca a kialakult járványhelyzet hatására 17,3 százalékkal nőtt az első negyedévben.
A piaci szereplők számára egy sor nehézséget – kapacitáshiányt, elővigyázatossági intézkedések szükségességét, az online vásárlás iránt megugró igényt – is hozó járványhelyzet minden országban a gyors és nagy volumenű beraktározás felé terelte a fogyasztókat”
– magyarázta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.
Az még nem látszódhat az első negyedéves adatokon, hogy ezek után áprilisban hatalmasat zuhant a boltok forgalma, a Központi Statisztikai Hivatal szerint akkor 10,2 százalékos volt a visszaesés az egy évvel korábbihoz képest, ahogy egy sor üzlet bezárt.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.