A luxustáska az új arany – legalábbis így látja egy tanácsadócég

Pénzügyek a koronavírus-válság alatt és után.

  • hvg.hu hvg.hu
A luxustáska az új arany – legalábbis így látja egy tanácsadócég

Amikor beüt a pénzügyi válság, sokan fektetik a pénzüket luxustermékekbe. Hogy miért? Mert azok értéke, ellentétben például az ingatlannal vagy a tőzsdei részvénnyel, ritkán csökken.

Éppen ezért egy ingatlantanácsadó, a Knight Frank megnézte, hogy a koronavírus-válság alatt mely termékbe volt érdemes pénzt fektetni. A nyertes pedig egyértelműen a francia luxusmárka, a Hermés táskája volt – számolt be róla a Reuters.

A lap összesítése szerint a Hermés termékeinek értéke tavaly 17 százalékkal emelkedett, miközben a gyűjtői borok és autók csak 13 és 6 százalékkal. Amennyiben pedig az elmúlt évtizedet nézzük, úgy 108 százalékos áremelkedést látunk, miközben a befektetők egyik biztos menedéke, az arany mindössze 29 százalékkal nőtt.

És bizony a jövő is fényesnek tűnik, hiszen becslések szerint a következő öt évben 39 százalékkal fog nőni azoknak az ázsiaiaknak a száma, akiknek a vagyona meghaladja a 30 millió dollárt. Számítások szerint csak Kínában 100 ezer fölé emelkedhet a számuk 2025-re. Márpedig nekik sok kézitáskára lesz szükségük.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.