Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A megállapodás szerintük nem biztosít érzékelhető bérnövekedést.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete nem ért egyet és nem írta alá a MÁV-csoportra vonatkozó bérmegállapodást.
A szakszervezet szerint
a menedzsment/tulajdonos által felkínált új, középtávú megállapodásban a 2021-2022-2023. évekre garantált béremelés és más jövedelemelemek mértéke – figyelembe véve a Pénzügyminisztérium és a Magyar Nemzeti Bank makrogazdasági prognózisait és a költségvetési törvényt is – három év távlatában sem biztosítja a mozdonyvezetők, vasutas munkavállalók reálkeresetének érzékelhető növekedését.”
A nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter, Mager Andrea korábban azt közölte, a hároméves bérmegállapodás keretében július 1-jétől évente átlagosan 5 százalékkal, 2023-ig összesen 15 százalékkal emelkedik az egyes állami tulajdonú vállalatoknál dolgozók bére. Ennek értelmében többet kapnak majd a MÁV-Volán, a Magyar Posta és a Vízmű dolgozói is.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete azonban úgy látja, hogy a bérmegállapodás „helyben járást” jelent.
„A vasutas bérek vásárlóértékének ez a középtávú stagnálása elfogadhatatlan, tulajdonképpen »eltünteti« az előző időszak, különösen az előző hároméves megállapodás elvitathatatlan eredményeit. Kimondottan érthetetlen és magyarázhatatlan ez a tulajdonosi (kormányzati) akarat akkor, amikor az említett prognózisok az EU viszonylatában magas szintű infláció lassú csökkenése mellett, jelentős GDP-növekedéssel számolnak, és a minimálbérek soha nem látott emelését is bejelentette a kormányfő” – írták.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete úgy ítéli meg, hogy a köztulajdonban álló gazdasági társaságok munkavállalóinak nemcsak részt kell venniük a nemzetgazdasági teljesítmény növelésében, hanem részt is kell kapniuk annak eredményeiből.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.