A Mozdonyvezetők Szakszervezete nem kér a MÁV bérmegállapodásából

A megállapodás szerintük nem biztosít érzékelhető bérnövekedést.

  • hvg.hu hvg.hu
A Mozdonyvezetők Szakszervezete nem kér a MÁV bérmegállapodásából

A Mozdonyvezetők Szakszervezete nem ért egyet és nem írta alá a MÁV-csoportra vonatkozó bérmegállapodást.

A szakszervezet szerint

a menedzsment/tulajdonos által felkínált új, középtávú megállapodásban a 2021-2022-2023. évekre garantált béremelés és más jövedelemelemek mértéke – figyelembe véve a Pénzügyminisztérium és a Magyar Nemzeti Bank makrogazdasági prognózisait és a költségvetési törvényt is – három év távlatában sem biztosítja a mozdonyvezetők, vasutas munkavállalók reálkeresetének érzékelhető növekedését.”

A nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter, Mager Andrea korábban azt közölte, a hároméves bérmegállapodás keretében július 1-jétől évente átlagosan 5 százalékkal, 2023-ig összesen 15 százalékkal emelkedik az egyes állami tulajdonú vállalatoknál dolgozók bére. Ennek értelmében többet kapnak majd a MÁV-Volán, a Magyar Posta és a Vízmű dolgozói is.

A Mozdonyvezetők Szakszervezete azonban úgy látja, hogy a bérmegállapodás „helyben járást” jelent.

„A vasutas bérek vásárlóértékének ez a középtávú stagnálása elfogadhatatlan, tulajdonképpen »eltünteti« az előző időszak, különösen az előző hároméves megállapodás elvitathatatlan eredményeit. Kimondottan érthetetlen és magyarázhatatlan ez a tulajdonosi (kormányzati) akarat akkor, amikor az említett prognózisok az EU viszonylatában magas szintű infláció lassú csökkenése mellett, jelentős GDP-növekedéssel számolnak, és a minimálbérek soha nem látott emelését is bejelentette a kormányfő” – írták.

A Mozdonyvezetők Szakszervezete úgy ítéli meg, hogy a köztulajdonban álló gazdasági társaságok munkavállalóinak nemcsak részt kell venniük a nemzetgazdasági teljesítmény növelésében, hanem részt is kell kapniuk annak eredményeiből.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.