Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A feltárt problémák miatt a jegybank 9 millió forint felügyeleti, és további 6 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a K&H Biztosítóra.
Összesen 15 millió forint bírságot szabott ki a K&H Biztosító Zrt.-re különféle hiányosságok miatt – jelentette be a Magyar Nemzei Bank (MNB), hozzátéve, hogy a feltárt problémák azonban nem hordoznak rendszerkockázatot és nem veszélyeztetik a biztosító megbízható működését.
Az jegybank a 2020. július 18-tól vizsgálta a biztosítót.
Megszenvedi a különadókat a K&H, de nem sok maradt a nyereségből
Közzétette friss számait a pénzintézet.
A pénzügyi felügyelet hiányosságokat tárt fel a kgfb-szerződések állománykezelésénél, többek között a szerződések megkötése, a díjfizetési felszólítólevelek megküldése és a szerződések technikai újraindításakor kiküldött tájékoztató levelek tartalma kapcsán. Emellett a K&H Biztosító a kgfb terméken végrehajtott módosításokat nem vezette át a kgfb termékterven, így az nem felel meg maradéktalanul a vonatkozó jogszabálynak.
Az MNB több jogszabálysértést azonosított a biztosító egyes vizsgált élet- és nem-életbiztosítási termékei körében a biztosítási szerződési feltételek kötelező, illetve lehetséges tartalmi elemeire, továbbá az ügyfelek tájékoztatására vonatkozóan is.
A vállalatirányítás vonatkozásában megállapította, hogy az aktuáriusi feladatkör függetlensége – az MNB egy korábbi határozatának kötelezése ellenére – jelenleg sem teljeskörűen biztosított. A biztosító hiányosan szabályozta a belső ellenőrzési terület működését is, emellett több szabályzatát sem vizsgálta felül a jogszabályi előírásoknak megfelelő időközönként – sorolta az MNB.
Az informatikai biztonsággal kapcsolatosan jogsértőnek minősült, hogy a katasztrófaelhárítás kérdésének kezelése és tesztelése nem teljes körű a K&H Biztosítónál, valamint az ehhez tartozó dokumentáció is hiányos.
A vizsgálat jogszabálysértéseket azonosított az ügyfelek tájékoztatásával összefüggésben a kiemelt információkat tartalmazó dokumentum (KID) és az életbiztosítási termékismertető tartalmával, a károsultak kgfb-szerződéshez kapcsolódó kártérítési igényével összefüggő tájékoztatási kötelezettség teljesítésével, valamint a függő biztosításközvetítőkre vonatkozó tájékoztatással kapcsolatosan.
Hiányos volt a panasz elutasítása esetén nyújtott jogorvoslati tájékoztatás, valamint a biztosító a vizsgált időszakban nem minden panaszt válaszolt meg határidőn belül, illetve teljeskörűen.
A feltárt problémák miatt bírságolta meg a jegybank a biztosítót, amelynek március 31-ig, illetve május 31-ig kell adatot szolgáltatnia a jogsértések megszüntetésére tett intézkedéseiről.
A bírságösszegnél súlyosbító körülménynek minősült, hogy egyes jogszabálysértések hosszabb ideje álltak fenn. Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor, hogy a K&H Biztosító már a felügyeleti vizsgálat során számos intézkedést hozott a hiányosságok orvoslására, illetve adott számot annak tervéről.
K&H: nőtt a lakástulajdonosok aránya a 30-59 évesek körében
Jelentősen nőtt a lakóingatlanban tulajdonnal rendelkezők aránya az elmúlt években a K&H harmadik negyedévben készült kutatása szerint, amely a 30-59 évesek lakhatási körülményeit elemezte.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ellenzéki arcok és két régi kedvenc pokémon is felbukkan – videós beszámolónk az eseményről.