Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A főváros szeretné megoldani a rakodással kapcsolatos problémákat is, ezért hamarosan indul az üzlettulajok igényeinek felmérése.
A Nagykörút megújítása során kiemelt figyelmet fordít majd a Főváros az üzletek egységes megjelenésére is – derül ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményéből. Mint írják, átfogó városrehabilitációs programba kezdenek bele, amelynek fontos része a kerékpáros közlekedés megújítása, de kiemelt cél a gazdaságfejlesztés, a zöldítés, a műemlékvédelem és a közterület-fejlesztés is.
Jelenleg számos konfliktushoz és problémához vezet a rakodás, a Nagykörúton lévő üzlethelyiségek, vendéglátóhelyek ellátása komoly logisztikai kihívást jelent. A jövőben ezen is szeretnének változtatni, megfelelő mennyiségű rakodóhely kialakításával. Ennek érdekében a BKK hamarosan elkezdi felmérni az igényeket, májusban kérdezőbiztosok járják majd végig az üzleteket. Emellett elkezdték előkészíteni a pályázatot egy egységes arculat megalkotására.
A Nagykörút megújítására vonatkozó programot még januárban fogadta el az Európai Unió, a BKK február elején közölte az előzetes terveket, majd márciusban több helyszínen szerveztek lakossági fórumot, az egyik alkalomra a HVG is elment:
Már akkor is szóba került, és a BKK az előzetes kommunikációjában is hangsúlyozta, hogy nem csak bringasztráda lesz a Nagykörúton, hanem szeretnék megújítani a köztereket, növelnék a zöldterületek arányát, és elérnék azt is, hogy az út menti üzletek, vendéglátóhelyek egységes arculattal bírjanak, ám akkor ezekről még kevés konkrétumot árultak el.
A Nagykörút projektet Balogh Samu vezeti. A várostervező korábban Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke volt, aki tavaly szeptemberben távozott a posztról. Ezt követően Ferencvárosban egy városfejlesztési cég igazgatóságában dolgozott.
Március végén közölte a BKK, hogy keresik a Nagykörút tervezőjét, a tervek szerint 2024 második negyedévében kiírják a feltételes tervezési pályázatot, ha minden jól megy akkor is még legalább két év, mire megszületnek a kiviteli tervek, az építkezés pedig csak azután, legkorábban 2027 nyarán indulhat el.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
Néhány szón, gesztuson múlt, hogy 1990-ben sikerült megfékezni Marosvásárhelyen a halálos áldozatokat követelő román-magyar összecsapásokat, és nem borította el egész Erdélyt az erőszak.
Börtönbe zárták Oroszországban, megkínozták Fehéroroszországban, farkasszemet nézett Putyinnal, de a saját démonaival nem sikerült megküzdenie – mozgalma és művészete azonban túlélte őt.
Azután, hogy a kormány ellenőrzést lengetett be.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.
Szamosvölgyi Péter gyáva senkinek nevezte az őt kritizáló hozzászólót.