A BKK keresi az új Nagykörút tervezőjét

Hamarosan indul a feltételes közbeszerzés, amely során eldől, ki tervezheti a Nagykörút átalakítását. Az építkezés legjobb esetben is két év múlva indulhat.

  • hvg.hu hvg.hu
A BKK keresi az új Nagykörút tervezőjét

Szerdán a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta a BKK terveit, indulhat a Nagykörút fejlesztésének következő szakasza. Ez a tervezésre vonatkozó feltételes köszbeszerzés elindítását jelenti – derül ki a BKK közleményéből. A cél a Nyugati Pályaudvar és a Boráros tér közötti útszakasz élvezhetőbbé, zöldebbé és biztonságosabbá tétele. Korábban a tervekről a HVG is beszámolt:

Jön a nagykörúti bringasztráda – teljesen átalakul az egyik legforgalmasabb fővárosi szakasz

A 4-es, 6-os előnye megmarad, de kissé változik a Nyugati és a Boráros tér közötti szakasz közlekedési rendje.

A körúton még 2020-ban alakítottak ki kerékpársávokat, ezeket fejlesztené a következő években a BKK a Fővárossal és az érintett kerületekkel karöltve. A fő célok közé tartozik

  • a zöldfelületek bővítése;
  • a közlekedők közötti konfliktusok csökkentése;
  • a rakodási lehetőségek javítása és
  • a biztonság növelése.

A közlekedési vállalat kiemelt célja, hogy a helyi lakosokat is bevonják a tervezésbe. Az elmúlt hetekben több fórumot is szerveztek, ahol bárki megoszthatta a véleményét, elvárásait.

Elmondták, milyen új Nagykörutat álmodik a főváros – széles bringasáv jön, de az áruszállítókra is gondolnak

Lezajlott az első lakossági fórum a Nagykörút megújításáról, ahol helyi lakosok és autós érdekvédelmi szervek előtt prezentálta a BKK a felújítási terveket.

Kiemelt cél a kerékpáros közlekedés javítása, egy úgynevezett bringasztráda létrehozásával. A koncepciót idén januárban jóváhagyta az Európai Unió, így az átalakítást jelentős részben uniós forrásokból fedezik majd, azonban, mint a BKK közleményében írja, a főváros további források bevonását is tervezi.

Jelenleg azonban még csak feltételes közbeszerzést írnak ki, ez várhatóan 2025 második negyedévében fog megtörténni, ha pedig minden jól megy, akkor is még két év, mire megszületnek a kiviteli tervek. Az építkezés ezt követően, legkorábban 2027 nyarán indulhat.

Nyitóképünkön a nagykörúti kerékpársáv jelenlegi állapota, fotó: Kovács Gábor

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.