szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az országgyűlés előtt jelenleg két olyan módosító javaslat is van, amely a vasárnapi napot tenné szabaddá a munkavállalók számára. Az egyik javaslatot a Jobbik, a másikat a KDNP jegyzi. Ha Fidesz kedvezőtlenül dönt az ügyben, szinte biztosan nem lehet keresztülvinni a törvényhozáson - írja a Tiszta Beszéd blog szerzője.

Néhány nappal ezelőtt a hvg.hu is beszámolt a JogIQ blogon keresztül arról, hogy a munkavállalók számár a vasárnap szabad lehet, vagyik valóban munkamentes legyen a vasárnapi nap. A KDNP szabad vasárnapról szóló javaslata értelmében csak "kivételesen, indokolt mértékben és esetekben, szűken értelmezve lehetne elrendelni a vasárnapi munkavégzést. Hasonló indítvánnyal állt elő a Jobbik is. Mindkét javaslat szerint egy évben csak 12 vasárnapon lehetnének nyitva az üzletek. A különbségek abban állnak, hogy a KDNP a 280, a Jobbik a 175 négyzetméternél kisebb alapterületű boltok számára adna mentességet a törvény hatálya alól. A jobbikos előterjesztés szerint mentességet kapna az a bolt is, amelynél a nyitva tartás maximum két fő foglalkoztatásával megoldható - írja a blogger. De milyen érvek szólnak a szabad vasárnap mellett, és ellen? A Tiszta Beszéd blogon megtudhatja, kattintson.
hvg.hu Napi merítés

Szabad lehet a vasárnap a munkavállalóknak

Jobbikos országgyűlési képviselők törvénymódosító javaslatot nyújtottak be, amellyel azt szeretnék elérni, hogy a vasárnap szabad legyen a munkavállaló számára - olvasható a JogIQ blog oldalán.

Mennyi az idő a Holdon? A NASA mondhatja meg

Mennyi az idő a Holdon? A NASA mondhatja meg

Mit tegyek, hogy ne verhessenek át csalók a bankom nevében? - Kasszakulcs

Mit tegyek, hogy ne verhessenek át csalók a bankom nevében? - Kasszakulcs

Amerikai médiaszakértő: Trump Orbán forgatókönyvét vette át a sajtó átalakításához

Amerikai médiaszakértő: Trump Orbán forgatókönyvét vette át a sajtó átalakításához

A piac jelenlegi szintje katasztrófa – idén eldől az európai autóipar sorsa a Renault és a Stellantis vezére szerint

A piac jelenlegi szintje katasztrófa – idén eldől az európai autóipar sorsa a Renault és a Stellantis vezére szerint