szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy karibi luxushajó cég és egy dél-kelet-ázsiai légitársaság is bájjal és rózsaszínnel csábítja az utasokat. De mivel erősítsen a magyar közlekedésipar?

Kitty és Barbie hozza lázba a karibi és dél-kelet-ázsiai utazókat. Olyannyira, hogy egy hajótársaság, a Royal Caribbean és az EVA taiwani légitársaság az ultra-negédes kislány-sztárokkal erősíti szolgáltatásait.

http://evakitty.evaair.com

Hogy csak szűk közönségnek szólhat a marketingfogás? A sok báj, rózsaszín, selypítés és a tengernyi szőkeség valóban a 6-11 éves egyke lánykák világa, maga a porcukorral behintett és málnalekvárral töltött mézes bonbon. (Képzelt helyszíni tudósítónkat hasnyálmirigy gyulladással kórházba szállították, megnyugvásunkra helyzete stabil azóta és a Péntek 13 végtelenített filmszalaggal kezelik.) Mégis, a Hello Kitty járatok 85-95%-os kihasználtságúak. A japán, kínai és koreai utasok telefonos repülőfoglalásaikban érett felnőtt hangon kérik, hogy az 5 Kitty-járat egyikén kapjanak helyet.

A Royal Caribbean csak 2013 januárjában indítja útnak a 22 tengerjáróját, ahol Barbie nem csak dekorációban jelenik meg, hanem maga az utazás emelkedett szüzséje. Barbie biztosítja a sellő táncházat, a süti és korona zsúrt, a dekorszobát (nevében az íze: egy szoba tele rózsaszínnel és Barbie dekorációval), a divattervező szakkört, a divatbemutatót, és az „életre szóló élményt”, ami nem más, mint egy szuvenír bolt.

royalcaribbean.com

Hello Kitty is többet tesz az utazókért, semmint hogy csak a repülőkön díszelegne. Már a beszállókártyán és a csomagcímkéken is a szuperbájos macska bambul, de megtaláljuk a stewardessek egyenruháján, a szalvétákon, a papírpoharakon, a tejes dobozokon és a mosdóban is. (Tegyük hozzá, nem az első alkalom, hogy a japán jogtulajdonos Sanrio kiadó összefogott a légitársasággal. 2005-ben indult az első együttműködés, de 2009-ben lejártak a jogok.)

Van csillagos Kitty járat, almás Kitty járat, és egyszerűen csak Kitty default járat is.

„Csodasztikus”, írják a Barbie-flotta marketingesei (elnézést, de az angol hihetetlenül idióta „fab-tastic” kifejezéshez méltó szintén idióta szó kreálására kényszerültünk), és ez nyilván érvényes az ázsiai masnimárkára is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!