szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újabb figyelmeztetést adott ki a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) a napokban: gyakori, hogy az utazók a több tízezer forintért megvásárolt, akciós utat hirdető kupont később nem tudják felhasználni – írja a Világgazdaság.

A fogyasztóvédők szerint a problémák egyik forrása, hogy a kuponos vállalkozások általános szerződési feltételeikben általában kizárják vagy korlátozzák felelősségüket akkor, ha az ígért szolgáltatást a fogyasztó végül mégsem tudja igénybe venni a harmadik fél (például a szálloda) magatartása miatt – írja a VG.

A FEOSZ ezért azt javasolja, hogy részletesen olvassuk át a szerződés feltételeit. Ezekből ugyanis megtudhatjuk, hogy például vállal-e bármilyen garanciát a harmadik fél hibás teljesítése esetére.

A fogyasztók ezt ellenőrizhetik a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal internetes honlapján is, ahol az utazási vállalkozások listája mellett megtalálják azon utazásszervezők és -közvetítők jegyzékét is, amelyeket jogerősen egy évre eltiltottak.

Ha tehát a kupon tárgya kedvezményes áron nyújtott utazási szolgáltatás, és a rajta feltüntetett vállalkozás netán nem szerepel az engedéllyel rendelkező turisztikai-utazási szolgáltatók listájában, akkor ne kössünk vele szerződést.

Az interneten kupont vásárló fogyasztók az átvételtől számított 8 munkanapon belül indokolás nélkül elállhatnak a szerződéstől, ez esetben pedig az online kifizetett vételár visszajár a részükre.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!