Tetszett a cikk?

Megfelelő tervezéssel és tudatossággal jelentős megtakarításokat lehet elérni idén november 17-én.

Ha november, akkor a kiskereskedelemben a Black Friday, vagyis a Fekete Péntek jelenti a csúcspontot. A leginkább elfogadott elmélet szerint ennek a vásárlói ünnepnapnak az eredete 1966-ra nyúlik vissza, amikor a philadelphiai rendőrség így keresztelte el a hálaadás utáni napot, mivel ekkor nyílik meg hivatalosan a karácsonyi vásárlási szezon, és az utcák és a sétálóutcák megtelnek emberekkel – feketévé válnak. Más közgazdasági eredetű etimológiai magyarázat szerint a kereskedők nevezték el azt a novemberi pénteket feketének, mivel hosszú veszteséges működés után végre nyereségessé vált a tevékenységük, végre fekete számok álltak a könyveikben.

Ami biztos, ez a tradíció az Egyesült Államokból indult el, de a Fekete Péntek népszerűsége az évek során átterjedt más országokra is, így ma már Magyarországon is jelentős hagyománya van a novemberi akciónapnak. Elsősorban az internet és az online kiskereskedelem térnyerésével terjedt el a Black Friday az egész világon, és számos országban az egyik legnagyobb vásárlási esemény lett. „Az eMAG büszke arra, hogy az elsők között tartott Black Friday-t, hogy alapvetően járult hozzá ennek a napnak a sikeréhez. De leginkább arra vagyunk büszkék, hogy minden évben meg tudjuk lepni valamivel a vásárlóinkat: a Fekete Péntek a nagy árengedmények ünnepe és idén több mint egymillió akcióval készülünk” – mondta el Lovas Tamás, eMAG Magyarország marketingigazgatója.

Ez idén november 17-ére esik, amikor is a hajnali órákban megkezdődik az év legjobban várt vásárlóünnepe: ez több mint egymillió ajánlatot jelent, amellyel gyakorlatilag mindenki számára érdekessé teszi az eMAG a Black Friday-t. A fogyasztók számára ezek az akciók és árengedmények komoly előnyt jelentenek. Azok, akik tudatosan tervezik a nagyobb kiadásaikat, például karácsonyi ajándékokat vagy háztartási gépeket vásárolnának, most pénteken jelentős megtakarításokat érhetnek el az eMAG-nál. Ahhoz azonban, hogy tényleg meg is tudja vásárolni a kiszemelt cikket, a vásárlóknak célszerű jónéhány alapvető szabályt betartani és felkészüléssel növelni az esélyeket az igazán jelentős dealekre.

Négy egyszerű lépést javasol a maximális siker elérése érdekében Kováts Dániel, A Marketplace-ért is felelős kereskedelmi igazgató. „Mindenek előtt fiókot kell regisztrálnia mindenkinek – akinek pedig már van, az jól teszi, ha idejekorán ellenőrzi, hogy be tud-e lépni, jó jelszóra emlékszik. Ha eddig még nem tette meg, hasznos elmenteni azt a bankkártyát, amellyel fizetni kíván” – ismerteti az első két fontos Black Friday előtti teendőt Kováts Dániel. Azt is nagyban gyorsítja a folyamatot, ha a kiszemelt terméket kívánságlistára teszik az érdeklődők – hiszen a Fekete Péntek legfontosabb trükkje a gyorsaság. Ehhez kapcsolódik a negyedik jótanács is: töltse le mindenki az eMAG applikációt, az ugyanis valóban felgyorsítja a vásárlási folyamat összes elemét, a kereséstől a fizetésig.

Az eMAG idén is arra törekszik, hogy a Black Friday a fogyasztók és az akciójában résztvevő Marketplace partnerek számára is jelentős eseménnyé váljon. Hiszen megfelelő tervezéssel és tudatossággal lényegesen olcsóbban lehet megúszni az ünnepi időszakot.

Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat:  (link)