szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tömegesen jelentek meg az idei őszi divathéten a kínai modellek a New York-i kifutókon. A luxusmárkák az ázsiai ország kegyeit keresik, ezért a leghitelesebb arcokat keresik termékeikhez: a kínaiakat.

Kínában az a titkárnő, aki havonta 800 dollárt keres (átszámítva kb. 160 ezer forintot) az 1000 dolláros (átszámítva 200 ezer forintos) Gucci táskára vágyik. Ha kell, három hónapig spórol érte. Ezt az igényt pedig a hagyományos olasz és francia presztízs márkák is kezdik felismerni – tudósít a CNN. „Ha nem vagy ott (Kínában), akkor visszafelé haladsz” – hízelgett a nagy múltú milánói Ermenegildo Zegna tulajdonosa Gildo Zegna a China Daily-nek, amikor a századik évfordulójuk ünneplésének helyszíneként Shanghait választották és nem az édes otthont, Itáliát. Vezető tervezője Alessandro Sartori is bőszen bólogatott: „Lehet, hogy Milánóban születtünk, de Shanghaiban van a jövőnk”.

Liu Wen ennek a jövőképnek az egyik csinos bizonyítéka. Kína 22 éves topmodellje az őszi divathetek második legkeresettebb manökene volt a francia Constance Jablonsky után. Az idegenvezetőből modellé avanzsált kínai már nem volt egyedül a bemutatókon ebben a szezonban.

A két első - a divathetek legkeresettebjei: a kínai Wen és a francia Jablonsky
nymag.com

A New York-i divathét prezentálóinak 7,1%-át az ázsiai nagyhatalom képviselői tették ki a Jezebel.com felmérése szerint, és 296 alkalommal léptek rá a kifutóra, méghozzá a leghíresebb tervezők felkérésére. Tapsikolhatnak örömükben a divatcégek az új felfedezettek megjelenésére: a krízisből éppenhogy csak lábadozó amerikai és európai vásárlók éledező költekezési vágyát kivárni ugyanis komoly kihívások elé állítják a luxusipart.

Tudnak rájuk építeni - új kínai arcok a divatvilágban
nymag.com

Ázsia ehhez képest tárt karokkal várja a márkákat, a marketingben jártas nyugatiak pedig rájöttek, hogy nem elég áttörni a kínai Nagy Falat, még jobb, ha a népből válogatják ki élharcosaikat! Egy otthoni pofin például sokkal hitelesebben ragyognak az Estée Lauder kozmetikai termékei. Liu Wen első ázsiaiként idén a francia presztízskrémek reklámarca lehet, 2009-ben pedig ugyancsak pionír szerepében tetszelgett, méghozzá a Victoria Secret Show alsóneműjében.

"A luxusvállalatok szeretnének érzelmi kapcsot létrehozni a kínai fogyasztókkal. Ezért olyan modellt kell választaniuk, aki a kínai vásárlók vágyait testesíti meg.” – magyarázza Kína luxusfogyasztását vizsgáló cég, a CMR ügyvezető igazgatója, Shaun Rein. A kutatásaikból az is kiderül, hogy 2010-ben 9 milliárd dollárt fognak kiadni luxusra a kínaiak, jóval meghaladva a tavalyi 7,5 milliárdos költekezést. A következő tíz évben pedig évi 20 %-os növekedés a várakozás, méghozzá a fiatal vásárlókra építve: a fent említett titkárnőt érdemes végigkísérni a karrierlétrán menetelve, formálni márkahűségét és folyamatosan fenntartani luxus iránti igényét.  

hvg.hu Napi merítés

Luxustemetések Ázsiában

Egyre gyakoribb, hogy az ázsiai gazdagok millió dolláros telket választanak szeretteik sírhelyéül, és/vagy 100 ezer dolláros arannyal bevont koporsót rendelnek az elhunytnak - olvasható a Burzsuj blogon.

life-style.hu Shake

Londoni divathét: sztárok a kifutón, modellek a padlón

A London Fashion Week sok szempontból mostohagyermeknek számít a világ divathetei között, a legtöbb tervező Párizsban és Milánóban mutatkozik be, a leghírhedtebb partik New Yorkban pörögnek, a brit fővárosban csak a valódi lokálpatrióták maradnak ünnepelni a stílust.

Róka vitte el a kerkabarabási kakasszépségverseny tavalyi győztesét

Róka vitte el a kerkabarabási kakasszépségverseny tavalyi győztesét

Új éjjeli melegedő és életmentő pont nyílt Józsefvárosban és Újbudán

Új éjjeli melegedő és életmentő pont nyílt Józsefvárosban és Újbudán

Óriási erdőtűz pusztít Los Angeles egyik előkelő negyedében

Óriási erdőtűz pusztít Los Angeles egyik előkelő negyedében

Munka közben betörte az ablakot a szaki? A hónap közepétől már biztosítással kell fizetnie érte

Munka közben betörte az ablakot a szaki? A hónap közepétől már biztosítással kell fizetnie érte