Szexista volt a Ryanair reklámja, letiltották
Letiltották a Ryanair fapados légitársaság hirdetéseit két brit napilapban, miután az olvasók szexizmussal és a nők tárgyként való ábrázolásával vádolták meg az ír vállalatot - adta hírül szerdán a BBC hírportálja.
A vitatott hirdetés - amelyen melltartóban és nadrágban pózoló nők, felettük pedig a "Forró viteldíjak és személyzet. Egy út már 9,99 fonttól" felirat látható - a The Guardian, a The Independent és a The Daily Telegraph című napilapokban jelent meg. A brit reklámhatósághoz összesen 17 kérelem érkezett ezzel összefüggésben, a testület pedig megállapította, hogy a légitársaság szabálysértést követett el.
A Ryanair ezzel szemben azt állította, hogy mivel a személyzet tagjai önként vettek részt a hirdetés elkészítésében, nem tűnhet úgy, mintha "tárgyiasították" volna őket. A légitársaság érvelése szerint a férfiakról és nőkről gyakran szerepelnek hasonló képek a médiában, amelyeket nem lehet sértőnek vagy nyilvános közlésre alkalmatlannak minősíteni.
A reklámhatóság azonban megállapította, hogy a hirdetésben szereplő hölgyek megjelenése, beállítása és tekintete a címmel együtt a női légiutas-kísérők szexuális viselkedését sejteti, megsértve ezzel a hirdetési gyakorlatot. A testület megtiltotta, hogy a szóban forgó hirdetés újra megjelenjen.