szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A koronavírus-járvány miatt sem az eredeti, sem az elhalasztott időpontban nem lehetett megszervezni Budapesten az olasz országúti kerékpáros körverseny startját.

A koronavírus-járvány miatt nem az eredeti, májusi időpontban tartották meg a Giro d'Italiát, aminek a rajtja Magyarországon lett volna. A szervezők októberre halasztották a versenyt, amikor szintén a magyar fővárosból startolhatott volna a mezőny, ám ez a magyar félnek nem felelt meg.

„Könnyen lehet, hogy a vírusnak akkortájt esetleg beköszönt a második hulláma. Illetve nyilvánvalóan a marketing- és turisztikai értéke sem olyan egy októberi Girónak, mint egy májusinak” – mondta az M1 csatornának Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos. Elárulta: most arról tárgyalnak az olasz szervezőkkel, hogy jövő májusban tényleg Magyarország rendezhesse az úgynevezett Grande Partenzát, azaz a Nagy Rajtot.

A kormánybiztos hangsúlyozta: meg kell fontolni, hogy „az ország anyagi teherbíró képessége a következő időszakban mit bír el és mit nem”, és ennek alapján dönteni a kérdésben.

Azt hiszem, hogy ha a turizmus fellendítésére fókuszálunk, és azt szeretnénk, hogy a turizmusban újra felfedeznék Magyarországot, akkor az mindenképp amellett szól, hogy a Giro-rajtot érdemes jövőre megrendezni Magyarországon”

– magyarázta Révész.

A 103. Giro d'Italia az eredeti tervek szerint május 9-én Budapesten rajtolt volna és az első három szakasznak adott volna otthont Magyarország. Az olasz körversenyt végül a világjárvány hatására elhalasztották, így október 3-tól 25-ig tart majd. Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette. A Giro 1909 óta íródó történetében eddig 13 alkalommal rajtolt a viadal Olaszországon kívül, legutóbb 2018-ban, amikor Izraelben volt a Grande Partenza.

Nem ad pluszpénzt Budapest a Giro d'Italiára

Nem tudott egyelőre megállapodni a főváros és a kormány a kerékpárverseny finanszírozásáról.

Ahogy megírtuk, tavaly áprilisban jelent meg az a két kormányhatározat, amelyek szerint a Giro d'Italia magyarországi rajtjának megrendezése 2019-ben és 2020-ban 7,7 milliárd forintjába kerül Magyarországnak, ezen kívül további 80 millió forint megy el az esemény népszerűsítésére.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Nem lépett az állam a balatoni viharjelzés érdekében, társasház épülhet a siófoki obszervatórium mellett

Nem lépett az állam a balatoni viharjelzés érdekében, társasház épülhet a siófoki obszervatórium mellett

Hat centi széles "hídon" is képes átmenni a 90 kilogrammos olasz robotkutya – videó

Hat centi széles "hídon" is képes átmenni a 90 kilogrammos olasz robotkutya – videó

Eddig 100-350 évente volt 40 Celsius-fok a briteknél – és akkor jött a klímaváltozás

Eddig 100-350 évente volt 40 Celsius-fok a briteknél – és akkor jött a klímaváltozás