Mégis Magyarországon lehet a Giro d’Italia rajtja, csak 2021-ben

A koronavírus-járvány miatt sem az eredeti, sem az elhalasztott időpontban nem lehetett megszervezni Budapesten az olasz országúti kerékpáros körverseny startját.

  • MTI MTI
Mégis Magyarországon lehet a Giro d’Italia rajtja, csak 2021-ben

A koronavírus-járvány miatt nem az eredeti, májusi időpontban tartották meg a Giro d'Italiát, aminek a rajtja Magyarországon lett volna. A szervezők októberre halasztották a versenyt, amikor szintén a magyar fővárosból startolhatott volna a mezőny, ám ez a magyar félnek nem felelt meg.

„Könnyen lehet, hogy a vírusnak akkortájt esetleg beköszönt a második hulláma. Illetve nyilvánvalóan a marketing- és turisztikai értéke sem olyan egy októberi Girónak, mint egy májusinak” – mondta az M1 csatornának Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos. Elárulta: most arról tárgyalnak az olasz szervezőkkel, hogy jövő májusban tényleg Magyarország rendezhesse az úgynevezett Grande Partenzát, azaz a Nagy Rajtot.

A kormánybiztos hangsúlyozta: meg kell fontolni, hogy „az ország anyagi teherbíró képessége a következő időszakban mit bír el és mit nem”, és ennek alapján dönteni a kérdésben.

Azt hiszem, hogy ha a turizmus fellendítésére fókuszálunk, és azt szeretnénk, hogy a turizmusban újra felfedeznék Magyarországot, akkor az mindenképp amellett szól, hogy a Giro-rajtot érdemes jövőre megrendezni Magyarországon”

– magyarázta Révész.

A 103. Giro d'Italia az eredeti tervek szerint május 9-én Budapesten rajtolt volna és az első három szakasznak adott volna otthont Magyarország. Az olasz körversenyt végül a világjárvány hatására elhalasztották, így október 3-tól 25-ig tart majd. Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette. A Giro 1909 óta íródó történetében eddig 13 alkalommal rajtolt a viadal Olaszországon kívül, legutóbb 2018-ban, amikor Izraelben volt a Grande Partenza.

Nem ad pluszpénzt Budapest a Giro d'Italiára

Nem tudott egyelőre megállapodni a főváros és a kormány a kerékpárverseny finanszírozásáról.

Ahogy megírtuk, tavaly áprilisban jelent meg az a két kormányhatározat, amelyek szerint a Giro d'Italia magyarországi rajtjának megrendezése 2019-ben és 2020-ban 7,7 milliárd forintjába kerül Magyarországnak, ezen kívül további 80 millió forint megy el az esemény népszerűsítésére.

Míg Magyar Péter ígérget, Orbán Viktor osztogat és fenyeget

Míg Magyar Péter ígérget, Orbán Viktor osztogat és fenyeget

Kormányzóképes erőként igyekezett látni és láttatni magát hétvégi, nagykanizsai kongresszusán a Tisza Párt, amelynek már a választási programja is körvonalazódik. A kormány sem tétlen azonban, friss ígéreteivel pedig nyilvánvalóan a választási eredmény befolyásolása a cél.