Kovács Gábor

Kovács Gábor


Kötelező oltás a munkahelyeken: nem eszik olyan forrón a kását
 

Kötelező oltás a munkahelyeken: nem eszik olyan forrón a kását

A kormány a vállalkozások kezébe adja a lehetőséget, hogy az oltatlanokat ne engedjék dolgozni. Várhatóan sok cég lesz, amelyik ezt be fogja vezetni. Kirúgni azonban nem lehet senkit, csak fizetés nélküli szabadságra küldeni. A vállalkozásnak sem érdeke, hogy a munkavállalója ne dolgozzon, ráadásul egyre nagyobb a munkaerőhiány a gazdaságban.


A kormány kész még egy adót csökkenteni a minimálbér-emelés fejében
 

A kormány kész még egy adót csökkenteni a minimálbér-emelés fejében

Egy százalékpontot engedne a kormány a 11 százalékos kisvállalkozási adóból, hogy a bruttó minimálbér havi 200 ezer, a garantált bérminimum 260 ezer forintra emelkedjen. Továbbra is az asztalon van a 4 százalékpontos járulékcsökkentés, illetve az önkormányzatok legfontosabb önálló bevétele, az iparűzési adó megnyirbálásának fenntartása.


A munkahelyeken is különbséget lehet tenni oltottak és oltatlanok közt
 

A munkahelyeken is különbséget lehet tenni oltottak és oltatlanok közt

Általában véve különbséget lehet tenni az oltottak és az oltatlanok között az Alkotmánybíróság döntése szerint. Tehát a munkahelyeken is különbséget lehet köztük tenni, de ennek vannak határai, kirúgni senkit nem lehet azért, mert oltatlan, sőt még a munkavégzés helyétől is csak korlátozottan lehet eltávolítani. A vállalati szféra inkább pozitív ösztönzőkben gondolkozik az oltottak számára, nem pedig az oltatlanok életét akarják megkeseríteni.





Miért akarja a kormány minden áron a Liszt Ferenc repülőteret?
 

Miért akarja a kormány minden áron a Liszt Ferenc repülőteret?

A miniszterelnök szerint karnyújtásnyira van a ferihegyi reptér visszavásárlása, a kormányközeli Világgazdaság pedig az ügylet részleteit is tudni véli. Miközben a kormány a teljes gyorsforgalmi úthálózatot és a hulladékgazdálkodást koncesszióba adja, a ferihegyi reptér visszavásárlásáért mindent megtesz, és új reptereket is akar.


Górcső alatt a NER családpolitikájának 12 éve: harc a lehetetlennel
 

Górcső alatt a NER családpolitikájának 12 éve: harc a lehetetlennel

Jóval több támogatást kapnak a gyermekesek, illetve a fideszes értelemben vett családok, mint 2010 előtt, de a rendszerben sok az egyedi konstrukció, és sok ponton a tehetősebbeknek kedvez. A NER évei alatt megállt a termékenységi ráta 1980 óta tartó csökkenése, a népességfogyás megállítása azonban a bevándorlás támogatása nélkül lehetetlen. Viszont a magyarok úgy házasodnak, mint utoljára az 1980-as években, és olyan keveset válnak, mint az 1950-es években.


A kormány sutba vágta a büszkeséget némi Ázsiából küldött apróért
 

A kormány sutba vágta a büszkeséget némi Ázsiából küldött apróért

Veszélyhelyzeti járványhitelt kap Magyarország 17 kórház felújítására egy fejlődő ázsiai országokra fókuszáló beruházási banktól. A hitel egy része valójában visszamenőleges eszközbeszerzéseket finanszíroz – például lélegeztetőgépekét, amelyek garmadával állnak raktárban. Az ország azért juthat finanszírozáshoz, mert az egészségügy pocsék, a lakosság pedig csapnivaló egészségi állapotban van. A kórházfelújításokat a kormány már 2020 közepén bejelentette, de uniós vagy saját forrásból akarták megcsinálni.





A kormány kódjelek mögé rejtette, hogy mire úszott el a járványvédelmi alap ezermilliárdja
 

A kormány kódjelek mögé rejtette, hogy mire úszott el a járványvédelmi alap ezermilliárdja

A járványvédelmi tartalék egy jó része a járványhoz legfeljebb érintőlegesen kapcsolódó tételekre ment el, ráadásul még a zárszámadás alapján is áttekinthetetlenül, egyedi, nem nyilvános döntések alapján. A rendkívüli kormányzati intézkedések tartalékából nagyrészt egyáltalán nem rendkívüli kifizetések történtek, a gazdaságvédelmi alap pedig nagyrészt a normál működést finanszírozta, például a Budai Vár átépítését.


Ilyen lenne a Duna alatti vasúti alagút, a Nyugati és a Déli pályaudvar
 

Ilyen lenne a Duna alatti vasúti alagút, a Nyugati és a Déli pályaudvar

Vitézy Dávidék Budapest és a Duna alatt kötnék össze az ország vasúthálózatának keleti és nyugati felét. Az alagút kétvágányos lenne, óránként és irányonként 20 vonat kapacitással. A Széll Kálmán térnél lenne egy föld alatti vasúti megálló, a Déli a felszínen megszűnne, a Nyugati részben a föld alá költözne. A Nyugati átépítésére már most nemzetközi tervpályázatot ínak ki.