Szabó M. István

Szabó M. István
E-útdíj GPS-alapon:
 

E-útdíj GPS-alapon: "A 6-os főúton olykor kimarad a jel"

Szakértők szerint nem bonyolult a flottakövető szolgáltatók együttműködésével felépülő rendszer, amit a nagy tömegű tehergépjárművek elektronikus útdíjfizetésének megvalósítására álmodott meg a szakminisztérium. A határidő továbbra is rendkívül szűknek tűnik, akár az együttműködést megalapozó szerződések, akár a technológiai fejlesztések szempontjából nézzük. És akkor még nem beszéltünk az adatbiztonsággal kapcsolatos problémákról.


Akiket fél éven belül kétszer küldött padlóra a kormány
 

Akiket fél éven belül kétszer küldött padlóra a kormány

Az egri Molnár-család látszólag minden polgári erénnyel rendelkezik, melyet az első Orbán-kormány kijelölt: megvan a három szoba, három gyerek, négy kerék. A második Orbán-kormány ennek ellenére fél éven belül először a megélhetésüket, majd az újrakezdés esélyét vette el. Esettanulmány egy lokálpatrióta család padlóztatásáról.


 

"Ha a pénz túl fontossá válik, megváltozik az életünk"

A történetük romantikus filmekbe illő: egy kiugrott festő és egy gyakorló artista pénzt csinál abból, hogy "megadja a szavaknak azt a környezetet, amit megérdemelnek". Az egyedi füzeteket és naplókat gyártó duónak lassan el kell döntenie: hobbi vagy vállalkozás, amit építettek. A kereslet ugyanis nő a Deluxe Dollz-termékekre, a működés azonban a jelenlegi keretek között nem igazán fenntartható. Tanmese hobbikreatívoknak.


Vége a nyugdíjasok ingyenvonatozásának
 

Vége a nyugdíjasok ingyenvonatozásának

Hivatalos jegyáremelés nincs, de ettől még a hónap közepétől 5-9 százalékkal többe kerül majd a vonatozás. A gyorsvonati pótdíj a nevével ellentétben nem csak gyorsvonatra vonatkozik. Amire nem, olyan járatból már csak alig néhány maradt, mutatóban.


El lehet menni:
 

El lehet menni: "Kibérelek Dél-Angliában egy pubot"

Krisztián egyszer már élt öt évig Angliában. Bár nem tervezte, hazaköltözött, és ha már így alakult, az évek alatt gyűjtött tőkéjét megpróbálta idehaza kamatoztatni. Négyévnyi harc után most visszaköltözik a szigetországba. Tervezhetőbb életet akar.



 Vatera és válság:
 

Vatera és válság: "Az emberek árat keresnek"

Egyre nagyobb az érdeklődés a használt holmik iránt, ami nemcsak a second hand divatüzleteket húzza, hanem az online kereskedelmet is. Bár a Vatera a legismertebb az online boltjai közül, az Allegroup szinte az összes piaci szegmensben jelen van, és piacvezető. A hvg.hu Kolláth Klárát, a cég új ügyvezetőjét kérdezte, aki azt is elárulta, ősszel teljesen megújul a vezető aukciós portál.


Miskolcról indult a Peugeot szuperautó tervezője
 

Miskolcról indult a Peugeot szuperautó tervezője

Minden akkor dőlt el, amikor Bocsi Attila gyerekként egy Lancia Stratos modellt kapott születésnapjára. Addig nem volt gond, amíg úgy látszott, hogy mint minden fiú, szeret autókat rajzolgatni. De az autódizájner ezt nem is akarta kinőni. És bár ma már tervezőműhelyben a Stratoshoz fogható autócsodák nem születhetnek, ám a gyerekkori álomhoz nagy vargabetűkkel megérkező tervező elégedett.


Kaderják: Nem szorítható tovább a rezsicsökkentés spanyolcsizmája
 

Kaderják: Nem szorítható tovább a rezsicsökkentés spanyolcsizmája

A Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont (REKK) friss tanulmánya szerint a gáz- és áramszektor a kormány januári lakossági árcsökkentését nagy tragédiák nélkül képes lesz kezelni. Kaderják Péter igazgatónak azonban az energiaszektor magánkézben lévő vállalataira rótt plusz adóterhekről, illetve a további rezsicsökkentési elképzelésekről már egészen más a véleménye.


Dúl a háború a BKV legzsírosabb járataiért
 

Dúl a háború a BKV legzsírosabb járataiért

Az már biztos, hogy májusra nem lesznek a Volánbusznak új járművei arra, hogy átvegye a budapesti elővárosi közlekedést. Viszont ha továbbra is keménykedik a nemzeti fejlesztési miniszter, a Budapest környékén lakók igencsak pórul járhatnak, mert a BKV-nak a jelenleg körvonalazódó feltételek mellett nem éri meg csak átmenetileg fenntartania a rendszert. A meccs nagyobb presztízsért és persze a BKV legjövedelmezőbb járataiért folyik.


Orbán titkosította a negyvenmilliárdos üzletet
 

Orbán titkosította a negyvenmilliárdos üzletet

Nemzetbiztonsági kockázatúnak minősítette a kormány a használatarányos elektronikus útdíj-fizetési rendszer kiépítését. Ezzel Orbán lehetővé tette, hogy a kormány a rövid úton kiválasztott szereplővel építtesse meg a rendszert. A szerződéses részleteket azonban nem kell a nyilvánosság tudomására hozni.



Gilisztaürülékből milliárdok
 

Gilisztaürülékből milliárdok

A Forbes a világ legégetőbb problémáival küzdő vállalkozók elitjébe sorolja Tom Szaky magyar származású vállalkozót, aki vallja: a csokipapír, a chipses zacskó, a kávés kapszula, de még a cigarettahamu is újrahasznosítható, sőt potenciális pénzkereseti forrás. Minden a kóláspalackba töltött gilisztaürülékkel kezdődött. Interjú a TerraCycle alapítójával.



Last minute a szakképzésben: ősztől drágulnak a tanfolyamok
 

Last minute a szakképzésben: ősztől drágulnak a tanfolyamok

Ha átképzésen gondolkozik, vagy szakmát tanulna, ne várjon szeptemberig a beiratkozással, mert a képzési rendszer ősztől szinte biztosan drágulni fog. Ráadásul biztosan tovább is tart majd, pedig zömében ugyanazt a papírt adják a tanfolyamok végén. A szakképzési rendszer átalakulását az egyik legtrendibb szakirányon, a logisztikai képzésen keresztül teszteltük.


Ágyúval ment verébre Orbán, a rezsivadász
 

Ágyúval ment verébre Orbán, a rezsivadász

Hiába emelkedett jogerőre a gázügyben hozott bírósági ítélet, ez már nem oszt, nem szoroz a szolgáltatók számára. Az Orbán-kormány egy hét alatt elvette az energiahivatal és a közigazgatási bíróság illetékességét, újrarajzolta a képletet meghatározó hatóságot, és kibővítette a rezsidíjcsökkentésben érintett közszolgáltatások körét.


Áramlopás:
 

Áramlopás: "Csak egy pirító ment róla 15 évig"

Akinek gyakorlati érzéke van, de elég esze nincs hozzá, az biztosan megpróbálja – állítja az áramtolvajokról egy villanyszerelő mester, aki szerint a szolgáltatóknak nem a lakosság okozza a legtöbb kárt. A tapasztalat szerint mindenki lebukik a végén.


A kormány kinyírta a
 

A kormány kinyírta a "gördülő országutat"

Miközben az Európai Unió támogatja a közúti teherszállítás áthelyezését vasútra, az Orbán-kormány megszüntette azt a támogatást, amely mellett még megérte a vasúti kamionfuvarozás. A fordulathoz önmagában a közúti használatarányos útdíj bevezetése, sőt még a múlt héten bejelentett vasútépítési szuperprojekt sem elegendő. De tervek legalább már vannak.


Orbán atomhívő lett, és más már nem is érdekli
 

Orbán atomhívő lett, és más már nem is érdekli

Szakmai körökben senki nem érti, hogy miért sietteti az Orbán-kormány a paksi atomerőmű bővítését, és miért kellene az első új blokknak már 2024-ben működnie. Politikai szemfényvesztés, vagy befigyel a Közgép? A hvg.hu utánament a részleteknek.


Egy 16,5 milliárdos keret fogyott el órák alatt
 

Egy 16,5 milliárdos keret fogyott el órák alatt

Hat óra alatt kimerítettek az igénylők a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnél egy uniós pályázati keretet, melyet energetikai projektek támogatására lehetett igénybe venni. A pályázathoz szükséges kitöltő programot az ügynökség csak múlt péntek este tette közzé, de a pályázatot hétfő délutánra már le is zárták. A kitöltő program hibái miatt még lehet ebből baja az NFÜ-nek.