Hatezer felhasználó teszteli a fejlesztés végső szakaszába érkezett szolgáltatást, amely Venice néven fut, és teljes képernyős üzemmódban is alkalmas jó minőségű mozgóképes anyagok közvetítésére.
"Igencsak erőteljes tendencia az online videózás terjedése, úgyhogy előbb-utóbb ki kell dolgoznia a saját stratégiáját mindenkinek, aki jelen akar lenni ezen a piacon" - mondta Friis a FT-nak.
A Venice az úgynevezett peer-to-peer technológiával működik, amelynek az a lényege, hogy nem központi tároló szerver, hanem egy közvetítő szerver segítségével jut el a megnézni kívánt adás a felhasználó számítógépére. Ehhez szélessávú internet-hozzáférés szükséges, a központi szerver nélkül működő technológia miatt viszont szerzői jogi problémák nem merülnek fel.
Egy dán lapnak adott októberi interjúban Friis még úgy nyilatkozott, hogy a Venice egy-két hónapon belül megjelenik, a FT-nak azonban nem mondott konkrét időpontot.
Friis és Zennstrom tavaly eladta a Skype-ot az e-Bay-nek, az így szerzett tőke egy részét pedig az új, ingyenes szolgáltatás kifejlesztésébe fektették, amelyet hirdetésekből kívánnak fenntartani.