Több videomegosztónál már fizetnek az olyan művekért, amelyek népszerűsége reklámbevételt hoz a portál működtetőinek. A YouTube-nál azonban úgy találták, hogy a "honoráriumfizetés nem a legmegfelelőbb módszer a közösségépítéshez" - mondta Hurley. A felhasználókat szerinte kezdetben elsősorban az motiválta, hogy "visszajelzést kapjanak műveikről."
A 2005-ben alapított amerikai "garázsvállalkozás" időközben az elsőszámú videomegosztó portállá nőtte ki magát, amelyet 70 millió internetező keres fel havonta. Hurley szerint "már akkora a közönségünk, hogy a reklámbevételekből tudjuk támogatni az alkotókat és ösztönözni a kreativitást."
Példaként említhető az alábbi videó, amelyet eddig több mint 379 000-en töltöttek le, s több száz hozzászólást írtak mellé. A
kólás-mentos-os páros egyébként azóta a cukorkagyártó számára készít reklámokat.
A felhasználóknak szánt összeg nagyságáról Chad Hurley nem nyilatkozott, de szerinte a Google - amely tavaly októberben mintegy 330 milliárd forintnak megfelelő összegért felvásárolta a YouTube-ot - "elég tőkeerős."
A svájci Davosban zajló Világgazdasági Fórumon Hurley kifejtette: hónapokon belül készen áll a rendszer, amelynek segítségével a beküldött videók közül kiszűrhetőek lesznek a szerzői jogi védelem alatt álló művek. Ezen kívül "audio-ujjlenyomat" kifejlesztésén is dolgoznak, hogy a YouTube-ra kirakott videókban felhasznált zeneszámokat megjelentető lemezkiadók is hozzájussanak a nekik járó jogdíjhoz. Minderre azért helyeznek különös hangsúlyt a videomegosztó portál fejlesztői, mert az elmúlt időszakban több alkalommal is szerzői jogi vitába keveredtek különböző vállalatokkal.