szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Reklámbevételeiből fogja támogatni a feltöltött videoklipek készítőit a YouTube, hogy ösztönözze a felhasználók kreativitását - jelentette be a videomegosztó portál egyik alapítója, Chad Hurley a Financial Times londoni gazdasági napilap hétfői tudósítása szerint.

Több videomegosztónál már fizetnek az olyan művekért, amelyek népszerűsége reklámbevételt hoz a portál működtetőinek. A YouTube-nál azonban úgy találták, hogy a "honoráriumfizetés nem a legmegfelelőbb módszer a közösségépítéshez" - mondta Hurley. A felhasználókat szerinte kezdetben elsősorban az motiválta, hogy "visszajelzést kapjanak műveikről." 

A 2005-ben alapított amerikai "garázsvállalkozás" időközben az elsőszámú videomegosztó portállá nőtte ki magát, amelyet 70 millió internetező keres fel havonta. Hurley szerint "már akkora a közönségünk, hogy a reklámbevételekből tudjuk támogatni az alkotókat és ösztönözni a kreativitást."
 
Példaként említhető az alábbi videó, amelyet eddig több mint 379 000-en töltöttek le, s több száz hozzászólást írtak mellé. A kólás-mentos-os páros egyébként azóta a cukorkagyártó számára készít reklámokat.


A felhasználóknak szánt összeg nagyságáról Chad Hurley nem nyilatkozott, de szerinte a Google - amely tavaly októberben mintegy 330 milliárd forintnak megfelelő összegért felvásárolta a YouTube-ot - "elég tőkeerős."
 
A svájci Davosban zajló Világgazdasági Fórumon Hurley kifejtette: hónapokon belül készen áll a rendszer, amelynek segítségével a beküldött videók közül kiszűrhetőek lesznek a szerzői jogi védelem alatt álló művek. Ezen kívül "audio-ujjlenyomat" kifejlesztésén is dolgoznak, hogy a YouTube-ra kirakott videókban felhasznált zeneszámokat megjelentető lemezkiadók is hozzájussanak a nekik járó jogdíjhoz. Minderre azért helyeznek különös hangsúlyt a videomegosztó portál fejlesztői, mert az elmúlt időszakban több alkalommal is szerzői jogi vitába keveredtek különböző vállalatokkal.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Háló

A Google megvette a YouTube-ot

A világ vezető internetes keresőjét üzemeltető Google megvásárolta a jelenleg legnépszerűbb internetes videomegosztó...

MTI Shake

Utube kontra YouTube

Beperelte a YouTube amerikai internetes videoportált egy amerikai szerszámgép-forgalmazó cég, mert az angolul azonosan kiejtett utube nevű honlapját elözönlik az előbbinek szánt, a letöltött videókkal elégedetlen vagy éppen újakat sürgető ügyfelek megkeresései.

MTI Shake

A YouTube-ot használja a rendőrség

A YouTube-ra tette fel a kanadai rendőrség azt a videofelvételt, amely egy gyilkosság lehetséges szereplőit örökítette meg: a világháló ilyen használata először fordult elő, ami aggodalmat keltett egyes internetezők körében.

hvg.hu Tech

A YouTube elkerülheti a Napster végzetét

Michael Geist internetes jogász szerint a YouTube elkerülheti a Napster végzetét, vagyis, hogy a kiadók azelőtt távolítsák el a jogdíjköteles tartalmakat, hogy a felhasználók megszoknák az új helyzetet.

hvg.hu Tech

A YouTube a kiadók legolcsóbb reklámeszköze

Lassan mindenkihez eljut a hír, hogy a Google felvásárolta a YouTube videó megosztót, arra azonban nehéz felelni, milyen lesz az internetezők körében csak GooTube-ként emlegetett szolgáltatás például egy év múlva. Éppen az akvizíció előtti napokban kötött ugyanis mindkét cég jelentős szerződéseket óriás lemezkiadókkal, melyek nyomán erősen beszűkült a mozgásterük.