szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az egészséges életmód szimbólumának számító palackozott ásványvizek előállítása nagy mértékben károsítja a környezetet és rengeteg természeti erőforrás felhasználását követeli meg.

Rengeteg víz megy kárba a palackok előállítása során
© sxc.hu
Az egyik nagy üdítőipari konszern leányvállalata, az Aquafina ásványvizeket forgalmazó cég a palackok címkéin beismerte, hogy egyszerű csapvizet árusítanak A The Environmental Blog egyik bejegyzése ezzel nagymértékű környezetkárosítást is elismertek.

Bár ezek a termékek ártalmatlannak tűnnek, azonban az Oregon State University éves felmérése szerint csak az ásványvizes palackok előállításához évente mintegy 18 millió hordónyi kőolajat és 49 210 353 liter vizet használnak fel. Ezután 155 201 883 liternyi vízzel töltik meg a kész flakonokat. Ez a szám azonban emelkedni fog, ugyanis a palackozott ásványvíz fogyasztása évente 9-10 százalékkal emelkedik.

A The Environmental Blog szerzői bejegyzésük végén az újrahaszonsításra hívják fel a figyelmet, valamint arra, hogy ha tartósabb palackokban forgalmaznák az ásványvizet, talán kevesebb kerülne a szemetesekbe.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Szikora Katalin Gasztro

Melyik ásványvizet vegyük le a polcról?

Hiába hangzik el minden nyáron a jó tanács: melegben a meleg ital hűsít igazán. A konok magyar csak nyakalja a hideg ásványvizet. Évről évre többet. De még mindig nem annyit, mint az egészségtudatosabb uniós polgárok, akik fejenként 100-160 litert isznak meg egy esztendő alatt.

MTI Gazdaság

Rekord növekedés az ásványvizek kiskereskedelmi forgalmában

Rekord növekedést ért el az ásványvíz kiskereskedelmi forgalma Magyarországon, mennyiségben 22, értékben 19 százalékkal többet adtak el belőle 2006 július-2007 júniusban, mint az előző év hasonló időszakában – közölte az ACNielsen Piackutató Kft.

MTI Gazdaság

Egyre több ásványvizet iszunk

Magyarországon az alkoholmentes szomjoltó italok közül az ásványvíz kiskereskedelmi forgalma mennyiségben 18 százalékkal emelkedett, szénsavas üdítőitalból és gyümölcsléből viszont 1-1 százalékkal kevesebbet adtak el a boltokban 2006 augusztus-2007 július közt, az előző évhez képest – derül ki a Nielsen piackutató intézet felméréséből.